Eleven beskriver utförligt och nyanserat funktionsprinciper för och konstruktioner av olika lastbilar och mobila maskiner, deras olika huvudkomponenter och system samt deras olika användningsområden.
|
Eleven beskriver utförligt funktionsprinciper för och konstruktioner av olika lastbilar och mobila maskiner, deras olika huvudkomponenter och system samt deras olika användningsområden.
|
Eleven beskriver översiktligt funktionsprinciper för och konstruktioner av olika lastbilar och mobila maskiner, deras olika huvudkomponenter och system samt deras olika användningsområden.
|
Eleven utför, efter samråd med handledare, underhåll samt funktions- och säkerhetskontroll av lastbilar och mobila maskiner, deras huvudkomponenter och tillhörande system.
|
Eleven utför, efter samråd med handledare, underhåll samt funktions- och säkerhetskontroll av lastbilar och mobila maskiner, deras huvudkomponenter och tillhörande system.
|
Eleven utför, i samråd med handledare, underhåll samt funktions- och säkerhetskontroll av lastbilar och mobila maskiner, deras huvudkomponenter och tillhörande system.
|
Dessutom utför eleven, efter samråd med handledare, i bekanta men även nya situationer felsökning och reparationer av enklare fel i samband med funktions- och säkerhetskontroll.
|
Dessutom utför eleven, efter samråd med handledare, i bekanta situationer felsökning och reparationer av enklare fel i samband med funktions- och säkerhetskontroll.
|
Dessutom utför eleven, i samråd med handledare, i bekanta situationer felsökning och reparationer av enklare fel i samband med funktions- och säkerhetskontroll.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet rätt arbetsmetod och med mycket gott handlag verktyg och utrustning.
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet rätt arbetsmetod och med gott handlag verktyg och utrustning.
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet rätt arbetsmetod och med visst handlag verktyg och utrustning.
|
Eleven använder även med säkerhet manualer, scheman och digitala hjälpmedel.
|
|
Eleven använder även med viss säkerhet manualer, scheman och digitala hjälpmedel.
|
Dessutom arbetar eleven på ett säkert, miljö- och kvalitetsmässigt sätt utifrån lagar och andra bestämmelser samt fordons- eller utrustningstillverkarens krav.
|
|
Dessutom arbetar eleven på ett säkert, miljö- och kvalitetsmässigt sätt utifrån lagar och andra bestämmelser samt fordons- eller utrustningstillverkarens krav.
|
Eleven arbetar såväl självständigt som tillsammans med andra för att nå planerade resultat samt använder i sin kommunikation tekniska begrepp och uttryck.
|
|
Eleven arbetar såväl självständigt som tillsammans med andra för att nå planerade resultat samt använder i sin kommunikation tekniska begrepp och uttryck.
|
Resultatet av elevens arbete är gott.
|
|
Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|