Eleven gör en genomarbetad planering av sitt arbete samt skriver efter samråd med handledare avancerade film- eller tv-manus som är sammanhängande och begripliga samt anpassade till målgrupp och genre.
|
Eleven gör en genomarbetad planering av sitt arbete samt skriver efter samråd med handledare film- eller tv-manus som är sammanhängande och begripliga samt till viss del anpassade till målgrupp och genre.
|
Eleven gör en enkel planering av sitt arbete samt skriver i samråd med handledare enkla film- eller tv-manus som är sammanhängande och begripliga samt till viss del anpassade till målgrupp och genre.
|
Under arbetet gör eleven välgrundade och nyanserade reflektioner över den egna arbetsprocessen och det egna skapandet samt omarbetar sina manustexter.
|
Under arbetet gör eleven välgrundade reflektioner över den egna arbetsprocessen och det egna skapandet samt omarbetar sina manustexter.
|
Under arbetet gör eleven enkla reflektioner över den egna arbetsprocessen och det egna skapandet samt omarbetar till viss del sina manustexter.
|
I sitt film- och tv-manusskrivande använder eleven med säkerhet dramaturgiska modeller.
|
|
I sitt film- och tv-manusskrivande använder eleven med viss säkerhet dramaturgiska modeller.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika genrer samt beskriver utförligt och nyanserat deras estetik.
|
Eleven redogör utförligt för olika genrer samt beskriver utförligt deras estetik.
|
Eleven redogör översiktligt för olika genrer samt beskriver översiktligt deras estetik.
|
Eleven redogör även utförligt och nyanserat för dramaturgisk modell, berättarkomponenter, karaktärer och dramaturgiska grepp som hon eller han använt i sina manus.
|
Eleven redogör även utförligt för dramaturgisk modell, berättarkomponenter, karaktärer och dramaturgiska grepp som hon eller han använt i sina manus.
|
Eleven redogör även översiktligt för dramaturgisk modell, berättarkomponenter, karaktärer och dramaturgiska grepp som hon eller han använt i sina manus.
|
Dessutom drar eleven välgrundade och nyanserade slutsatser om på vilket sätt de bidragit till önskvärt resultat.
|
Dessutom drar eleven välgrundade slutsatser om på vilket sätt de bidragit till önskvärt resultat.
|
Dessutom drar eleven enkla slutsatser om på vilket sätt de bidragit till önskvärt resultat.
|
Eleven gör komplexa analyser och utvärderingar av egna och andras dramatiska berättelser och karaktärer i text för rörlig bild.
|
Eleven gör analyser och utvärderingar av egna och andras dramatiska berättelser och karaktärer i text för rörlig bild.
|
Eleven gör enkla analyser och utvärderingar av egna och andras dramatiska berättelser och karaktärer i text för rörlig bild.
|
Analyserna och utvärderingarna inbegriper välgrundade och nyanserade resonemang om målgruppsanpassning, estetiska uttryck och etiska aspekter.
|
Analyserna och utvärderingarna inbegriper välgrundade resonemang om målgruppsanpassning, estetiska uttryck och etiska aspekter.
|
Analyserna och utvärderingarna inbegriper enkla resonemang om målgruppsanpassning, estetiska uttryck och etiska aspekter.
|
Eleven skriver avancerade loglines och förmedlar med säkerhet i form av pitch egna idéer i förberedda samtal och diskussioner samt i text.
|
Eleven skriver loglines och förmedlar med viss säkerhet i form av pitch egna idéer i förberedda samtal och diskussioner samt i text.
|
Eleven skriver enkla loglines och förmedlar med viss säkerhet i form av pitch egna idéer i förberedda samtal och diskussioner samt i text.
|
Eleven använder med säkerhet fackspråksuttryck i sitt arbete och i sina bedömningar, redogörelser och analyser.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet fackspråksuttryck i sitt arbete och i sina bedömningar, redogörelser och analyser.
|
Eleven redogör utförligt för grundläggande lagar, andra bestämmelser och överenskommelser inom området.
|
Eleven redogör utförligt för grundläggande lagar, andra bestämmelser och överenskommelser inom området.
|
Eleven redogör översiktligt för grundläggande lagar, andra bestämmelser och överenskommelser inom området.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven ger även välgrundade förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
-
|
-
|