Eleven planerar och organiserar, efter samråd med handledare, förebyggande och avhjälpande underhåll av pneumatiska styr- och reglersystem.
|
Eleven planerar och organiserar, efter samråd med handledare, förebyggande och avhjälpande underhåll av pneumatiska styr- och reglersystem.
|
Eleven planerar och organiserar, i samråd med handledare, förebyggande och avhjälpande underhåll av pneumatiska styr- och reglersystem.
|
I planeringen tolkar eleven med säkerhet instruktioner, scheman, ritningar och manualer.
|
|
I planeringen tolkar eleven med viss säkerhet instruktioner, scheman, ritningar och manualer.
|
Dessutom tolkar och bearbetar eleven med säkerhet information om styrtekniska villkor och status hos anläggningen.
|
|
Dessutom tolkar och bearbetar eleven med viss säkerhet information om styrtekniska villkor och status hos anläggningen.
|
Vidare väljer eleven efter samråd med handledare arbetsmetoder, verktyg, utrustning och material som passar för uppgiften.
|
Vidare väljer eleven efter samråd med handledare arbetsmetoder, verktyg, utrustning och material som passar för uppgiften.
|
Vidare väljer eleven i samråd med handledare arbetsmetoder, verktyg, utrustning och material som passar för uppgiften.
|
Eleven utför med noggrannhet och efter samråd med handledare förebyggande och avhjälpande underhåll av pneumatiska styr- och reglersystem i enlighet med säkerhetsföreskrifter samt givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Eleven utför med noggrannhet och efter samråd med handledare förebyggande och avhjälpande underhåll av pneumatiska styr- och reglersystem i enlighet med säkerhetsföreskrifter samt givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Eleven utför med noggrannhet och i samråd med handledare förebyggande och avhjälpande underhåll av pneumatiska styr- och reglersystem i enlighet med säkerhetsföreskrifter samt givna instruktioner och kravspecifikationer.
|
Resultatet av arbetet är gott utifrån givna kvalitetskrav.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande utifrån givna kvalitetskrav.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet instruktioner, scheman, ritningar och manualer.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet instruktioner, scheman, ritningar och manualer.
|
Eleven hanterar material, utrustning, verktyg och maskiner med mycket gott handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven hanterar material, utrustning, verktyg och maskiner med gott handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven hanterar material, utrustning, verktyg och maskiner med visst handlag och håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra, samt med hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra, samt med hänsyn till miljön.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och åtgärdar dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och åtgärdar dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och åtgärdar dem i samråd med handledare.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av arbetsprocessen och resultatet.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en noggrann dokumentation av arbetsprocessen och resultatet.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en enkel dokumentation av arbetsprocessen och resultatet.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för material, teknik, metoder och verktyg som använts för arbetsuppgiften samt hur dessa faktorer har påverkat kvalitet och slutresultat.
|
Eleven redogör utförligt för material, teknik, metoder och verktyg som använts för arbetsuppgiften samt hur dessa faktorer har påverkat kvalitet och slutresultat.
|
Eleven redogör översiktligt för material, teknik, metoder och verktyg som använts för arbetsuppgiften samt hur dessa faktorer har påverkat kvalitet och slutresultat.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för eventuella avvikelser från specifikationen och den egna arbetsinsatsen.
|
Eleven redogör utförligt för eventuella avvikelser från specifikationen och den egna arbetsinsatsen.
|
Eleven redogör översiktligt för eventuella avvikelser från specifikationen och den egna arbetsinsatsen.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
Eleven samarbetar i sitt arbete med andra samt använder med säkerhet korrekt fackspråk.
|
|
Eleven samarbetar i sitt arbete med andra samt använder med viss säkerhet korrekt fackspråk.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven förutser också svårigheter som kan uppstå och anpassar planering och organisation efter det.
|
-
|
-
|