Eleven identifierar och namnger med säkerhet ett flertal djurarter som förekommer i djurparker med vetenskapliga och yrkesmässiga termer.
|
|
Eleven identifierar och systematiserar med viss säkerhet ett flertal djurarter som förekommer i djurparker med vetenskapliga och yrkesmässiga termer.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för djurarternas naturliga beteende, naturliga livsmiljö och krav på miljö i fångenskap samt för djurens betydelse i ekosystemen.
|
Eleven redogör utförligt för djurarternas naturliga beteende, naturliga livsmiljö och krav på miljö i fångenskap samt för djurens betydelse i ekosystemen.
|
Eleven redogör översiktligt för djurarternas naturliga beteende, naturliga livsmiljö och krav på miljö i fångenskap samt för djurens betydelse i ekosystemen.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för djurparksdjurens näringsbehov och utfodring.
|
Eleven redogör också utförligt för djurparksdjurens näringsbehov och utfodring.
|
Eleven redogör också översiktligt för djurparksdjurens näringsbehov och utfodring.
|
Eleven observerar ett flertal djurarter i djurparksmiljö samt redogör utförligt och nyanserat för deras utveckling, utseende, morfologi och beteende i ett evolutionärt perspektiv.
|
Eleven observerar ett flertal djurarter i djurparksmiljö, samt redogör utförligt för deras utveckling, utseende, morfologi och beteende i ett evolutionärt perspektiv.
|
Eleven observerar ett flertal djurarter i djurparksmiljö, samt redogör översiktligt för deras utveckling, utseende, morfologi och beteende i ett evolutionärt perspektiv.
|
Dessutom identifiera eleven med säkerhet ohälsa hos djur och redogör utförligt och nyanserat för förebyggande åtgärder mot ohälsa och beteendestörningar.
|
Dessutom identifierar eleven med viss säkerhet ohälsa hos djur och redogör utförligt för förebyggande åtgärder mot ohälsa och beteendestörningar.
|
Dessutom identifierar eleven med viss säkerhet ohälsa hos djur och redogör översiktligt för förebyggande åtgärder mot ohälsa och beteendestörningar.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter med ett flertal djurparksdjur.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter med ett flertal djurparksdjur.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför i samråd med handledare arbetsuppgifter med ett flertal djurparksdjur.
|
Arbetet utförs på ett etiskt och säkert sätt.
|
|
Arbetet utförs på ett etiskt och säkert sätt.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet utrustning.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet utrustning.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare underhåll av hägn och andra djuranläggningar.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare underhåll av hägn och andra djuranläggningar.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare underhåll av hägn och andra djuranläggningar.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar ergonomiskt med djurparksdjur, utrustning, stall och hägn.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt och tar hänsyn till miljön.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för avelsarbete och registreringssystem för djurparksdjur.
|
Eleven redogör utförligt för avelsarbete och registreringssystem för djurparksdjur.
|
Eleven redogör översiktligt för avelsarbete och registreringssystem för djurparksdjur.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för regelverk i samband med införsel och utförsel av djurparksdjur samt rutiner i samband med transporter.
|
Eleven redogör utförligt för regelverk i samband med införsel och utförsel av djurparksdjur samt rutiner i samband med transporter.
|
Eleven redogör översiktligt för regelverk i samband med införsel och utförsel av djurparksdjur samt rutiner i samband med transporter.
|
Arbetet utförs på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra.
|
|
Arbetet utförs på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|