Eleven beskriver utförligt och nyanserat grundläggande principer för olika injusteringsmetoder.
|
Eleven beskriver utförligt grundläggande principer för olika injusteringsmetoder.
|
Eleven beskriver översiktligt grundläggande principer för olika injusteringsmetoder.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt ventilationsyrkets olika krav och villkor.
|
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt ventilationsyrkets olika krav och villkor.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare enkla och även mer avancerade arbetsuppgifter.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare enkla arbetsuppgifter.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare enkla arbetsuppgifter.
|
Inför arbetsuppgiften gör eleven en välgrundad riskbedömning och anpassar sin planering vid behov.
|
Inför arbetsuppgiften gör eleven en riskbedömning och anpassar sin planering vid behov.
|
Inför arbetsuppgiften gör eleven en enkel riskbedömning och anpassar sin planering vid behov.
|
Vidare väljer eleven med säkerhet arbetsmetoder, verktyg, utrustning och material som passar för uppgiften med hänsyn till arbetsbeskrivningar och ritningar.
|
|
Vidare väljer eleven med viss säkerhet arbetsmetoder, verktyg, utrustning och material som passar för uppgiften med hänsyn till arbetsbeskrivningar och ritningar.
|
Eleven utför arbetsuppgiften med mycket gott handlag och med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven utför arbetsuppgiften med gott handlag och med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven utför arbetsuppgiften med visst handlag och med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra samt följer lagar och andra bestämmelser om arbetsmiljö, hälsa och hållbar utveckling.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt och på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra samt följer lagar och andra bestämmelser om arbetsmiljö, hälsa och hållbar utveckling.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
Eleven samarbetar med andra och använder nyanserat fackspråk.
|
Eleven samarbetar med andra och använder fackspråk.
|
Eleven samarbetar med andra och använder enkelt fackspråk.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av sitt arbete.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en noggrann dokumentation av sitt arbete.
|
När arbetsuppgiften är utförd gör eleven en enkel dokumentation av sitt arbete.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
Dessutom utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|