Eleven redogör utförligt och nyanserat för konsekvenser av olika processförändringar i reningsanläggningar för dricksvatten.
|
Eleven redogör utförligt för konsekvenser av olika processförändringar i reningsanläggningar för dricksvatten.
|
Eleven redogör översiktligt för konsekvenser av olika processförändringar i reningsanläggningar för dricksvatten.
|
Eleven beskriver också utförligt och nyanserat mikrobiologiska processer i samband med vattenrening och dricksvattenproduktion.
|
Eleven beskriver också utförligt mikrobiologiska processer i samband med vattenrening och dricksvattenproduktion.
|
Eleven beskriver också översiktligt mikrobiologiska processer i samband med vattenrening och dricksvattenproduktion.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för olika kvalitetssystem och standarder inom miljöområdet.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för olika kvalitetssystem och standarder inom miljöområdet.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för olika kvalitetssystem och standarder inom miljöområdet.
|
Eleven utför efter samråd med handledare avancerade arbetsuppgifter i en reningsanläggning för dricksvatten på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra.
|
Eleven utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter i en reningsanläggning för dricksvatten på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra.
|
Eleven utför i samråd med handledare enkla arbetsuppgifter i en reningsanläggning för dricksvatten på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra.
|
Arbetet uppfyller fastställda kvalitets-, säkerhets- och miljökrav.
|
|
Arbetet uppfyller fastställda kvalitets-, säkerhets- och miljökrav.
|
Eleven utför avancerade beräkningar för att optimera driften av en anläggning avseende kvalitet, ekonomi och miljö.
|
Eleven utför beräkningar för att optimera driften av en anläggning avseende kvalitet, ekonomi och miljö.
|
Eleven utför enkla beräkningar för att optimera driften av en anläggning avseende kvalitet, ekonomi och miljö.
|
I arbetet hanterar eleven med mycket gott handlag verktyg och utrustning samt vårdar verktygen och utrustningen på ett riktigt sätt.
|
I arbetet hanterar eleven med gott handlag verktyg och utrustning samt vårdar verktygen och utrustningen på ett riktigt sätt.
|
I arbetet hanterar eleven med visst handlag verktyg och utrustning samt vårdar verktygen och utrustningen på ett riktigt sätt.
|
Eleven utför med säkerhet provtagningar utifrån instruktioner och arbetsbeskrivningar samt utvärderar sitt resultat av provtagningen med nyanserade omdömen.
|
|
Eleven utför med viss säkerhet provtagningar utifrån instruktioner och arbetsbeskrivningar samt utvärderar sitt resultat av provtagningen med enkla omdömen.
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med säkerhet med andra samt använder ett nyanserat fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med viss säkerhet med andra samt använder ett fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med viss säkerhet med andra samt använder ett enkelt fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|