Eleven gestaltar med gott resultat flera komplexa uttryck med kroppen och rösten.
|
Eleven gestaltar med tillfredsställande resultat några uttryck med kroppen och rösten.
|
Eleven gestaltar med tillfredsställande resultat några enkla uttryck med kroppen och rösten.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur teaterns scenografi, mask, kostym, ljud och ljus ingår i sceniska gestaltningar samt gestaltar inom flera av dessa områden.
|
Eleven beskriver utförligt hur teaterns scenografi, mask, kostym, ljud och ljus ingår i sceniska gestaltningar samt gestaltar inom några av dessa områden.
|
Eleven beskriver översiktligt hur teaterns scenografi, mask, kostym, ljud och ljus ingår i sceniska gestaltningar samt gestaltar inom något av dessa områden.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för uppbyggnaden av komplexa sceniska berättelser samt bygger efter samråd med handledare flera sceniska berättelser.
|
Eleven redogör utförligt för uppbyggnaden av sceniska berättelser samt bygger efter samråd med handledare några sceniska berättelser.
|
Eleven redogör översiktligt för uppbyggnaden av enkla sceniska berättelser samt bygger i samråd med handledare enkla sceniska berättelser.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur teaterns uttrycksområden samverkar.
|
Eleven beskriver utförligt hur teaterns uttrycksområden samverkar.
|
Eleven beskriver översiktligt hur teaterns uttrycksområden samverkar.
|
Dessutom kommunicerar eleven med säkerhet med publik genom att använda teaterns uttrycksmedel.
|
Dessutom kommunicerar eleven med säkerhet med publik genom att använda teaterns uttrycksmedel.
|
Dessutom kommunicerar eleven med viss säkerhet med publik genom att använda teaterns uttrycksmedel.
|
Eleven samarbetar även med säkerhet och tar initiativ i arbetet i olika gestaltningsgrupper.
|
Eleven samarbetar även med säkerhet i olika gestaltningsgrupper.
|
Eleven samarbetar även med viss säkerhet i olika gestaltningsgrupper.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat det egna skapandet samt värderar det med nyanserade omdömen och formulerar vägar för hur skapandet kan utvecklas.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt det egna skapandet samt värderar det med nyanserade omdömen.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt det egna skapandet samt värderar det med enkla omdömen.
|
Eleven gör komplexa analyser av sceniska gestaltningar samt tolkar dessa med gott resultat.
|
Eleven gör analyser av några sceniska gestaltningar samt tolkar dessa med tillfredsställande resultat.
|
Eleven gör enkla analyser av några sceniska gestaltningar samt tolkar dessa med tillfredsställande resultat.
|
I sina analyser använder eleven med säkerhet relevanta begrepp.
|
|
I sina analyser använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|