Eleven gör efter samråd med handledare tolkningar av sceniskt material.
|
Eleven gör efter samråd med handledare tolkningar av sceniskt material.
|
Eleven gör i samråd med handledare tolkningar av sceniskt material.
|
Utifrån dessa tolkningar använder eleven efter samråd med handledare och med ett personligt uttryck ljud- eller ljusteknik i komplexa sceniska gestaltningar.
|
Utifrån dessa tolkningar använder eleven efter samråd med handledare ljud- eller ljusteknik i sceniska gestaltningar.
|
Utifrån dessa tolkningar använder eleven i samråd med handledare ljud- eller ljusteknik i sceniska gestaltningar.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för olika val av utrustning, vilka effekter olika val medför samt hur utrustningen ska hanteras och vårdas.
|
Eleven redogör utförligt för olika val av utrustning, vilka effekter olika val medför samt hur utrustningen ska hanteras och vårdas.
|
Eleven redogör översiktligt för olika val av utrustning, vilka effekter olika val medför samt hur utrustningen ska hanteras och vårdas.
|
I sitt designarbete genomför eleven efter samråd med handledare planerings- och ritningsarbete samt riggar efter samråd med handledare utrustning som krävs för att genomföra den aktuella gestaltningen.
|
I sitt designarbete genomför eleven efter samråd med handledare planerings- och ritningsarbete samt riggar efter samråd med handledare utrustning som krävs för att genomföra den aktuella gestaltningen.
|
I sitt designarbete genomför eleven i samråd med handledare planerings- och ritningsarbete samt riggar i samråd med handledare utrustning som krävs för att genomföra den aktuella gestaltningen.
|
I arbetet väljer och hanterar eleven med säkerhet relevant utrustning samt utför vid behov enklare felsökning och reparationer.
|
|
I arbetet väljer och hanterar eleven med viss säkerhet relevant utrustning samt utför vid behov enklare felsökning och reparationer.
|
Eleven arbetar säkert med hänsyn till hälsa och arbetsmiljö.
|
|
Eleven arbetar säkert med hänsyn till hälsa och arbetsmiljö.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur ljud eller ljus är en del av den sceniska gestaltningens konstnärliga uttryck och samspelar med teaterns övriga uttryck.
|
Eleven beskriver utförligt hur ljud eller ljus är en del av den sceniska gestaltningens konstnärliga uttryck och samspelar med teaterns övriga uttryck.
|
Eleven beskriver översiktligt hur ljud eller ljus är en del av den sceniska gestaltningens konstnärliga uttryck och samspelar med teaterns övriga uttryck.
|
Dessutom kommunicerar eleven med säkerhet med publik genom att använda ljud eller ljus samt samarbetar med säkerhet och tar initiativ i arbetet i olika gestaltningsuppgifter.
|
|
Dessutom kommunicerar eleven med viss säkerhet med publik genom att använda ljud eller ljus samt samarbetar med viss säkerhet i olika gestaltningsuppgifter.
|
Eleven diskuterar även utförligt och nyanserat sitt eget och andras arbete med ljud eller ljus samt värderar med nyanserade omdömen hur detta interagerar i sceniska gestaltningar och formulerar vägar för hur skapandet kan utvecklas.
|
Eleven diskuterar även utförligt sitt eget och andras arbete med ljud eller ljus samt värderar med nyanserade omdömen hur detta interagerar i sceniska gestaltningar.
|
Eleven diskuterar även översiktligt sitt eget och andras arbete med ljud eller ljus samt värderar med enkla omdömen hur detta interagerar i sceniska gestaltningar.
|
I diskussionen använder eleven med säkerhet relevanta begrepp.
|
|
I diskussionen använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|