Fysisk teater
Kurskod: TEAFYS0 Poäng: 100Kursen fysisk teater omfattar punkterna 1 och 6–10 under rubriken Ämnets syfte, med särskild betoning på punkt 1.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Kursen fysisk teater omfattar punkterna 1 och 6–10 under rubriken Ämnets syfte, med särskild betoning på punkt 1.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Gör ändringar i betygsmatrisen genom att klicka på betygskriterierna. Spara för att få en länk till betygsmatrisen.
Betyget A | Betyget C | Betyget E |
---|---|---|
Eleven gestaltar med gott resultat personliga och komplexa uttryck med kroppen samt beskriver utförligt och nyanserat hur hon eller han använder sin kropps möjligheter och begränsningar vid gestaltningen. | Eleven gestaltar med tillfredsställande resultat uttryck med kroppen samt beskriver utförligt hur hon eller han använder sin kropps möjligheter och begränsningar vid gestaltningen. | Eleven gestaltar med tillfredsställande resultat enkla uttryck med kroppen samt beskriver översiktligt hur hon eller han använder sin kropps möjligheter och begränsningar vid gestaltandet. |
Eleven kommunicerar med säkerhet med publik genom att använda fysiska uttrycksmedel. | Eleven kommunicerar med viss säkerhet med publik genom att använda fysiska uttrycksmedel. | |
Eleven samarbetar med säkerhet i fysiska gruppövningar och gestaltningar. | Eleven samarbetar med viss säkerhet i fysiska gruppövningar och gestaltningar. | |
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat det egna skapandet och den egna träningen samt värderar dessa med nyanserade omdömen och formulerar vägar för hur skapandet och träningen kan utvecklas. | Dessutom diskuterar eleven utförligt det egna skapandet och den egna träningen samt värderar dessa med nyanserade omdömen. | Dessutom diskuterar eleven översiktligt det egna skapandet och den egna träningen samt värderar dessa med enkla omdömen. |
Eleven gör komplexa analyser av andras sceniska gestaltningar samt tolkar dessa. | Eleven gör analyser av andras sceniska gestaltningar samt tolkar dessa. | Eleven gör en enkel analys av någon annans sceniska gestaltning samt tolkar denna. |
I sina analyser använder eleven med säkerhet relevanta begrepp. | I sina analyser använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp. | I sin analys använder eleven med viss säkerhet relevanta begrepp. |
Eleven redogör utförligt och nyanserat för flera former av fysisk teater. | Eleven redogör utförligt för några former av fysisk teater. | Eleven redogör översiktligt för någon form av fysisk teater. |
Informationen på den här sidan hämtades från skolverket .