Eleven genomför, med säkerhet och efter samråd med lärare specifik idrott tekniskt och taktiskt med god precision och kontroll.
|
Eleven genomför, med viss säkerhet och efter samråd med lärare, specifik idrott tekniskt och taktiskt med precision och kontroll.
|
Eleven genomför, med viss säkerhet och i samråd med lärare, specifik idrott tekniskt och taktiskt med viss precision och kontroll.
|
I tränings- och tävlingssituationer agerar eleven med säkerhet i nya miljöer.
|
|
I tränings- och tävlingssituationer agerar eleven med viss säkerhet i nya miljöer.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat, utifrån tränings- och tävlingssituationer, träningsmetoder och teorier som kan användas för att utveckla idrottsutövandet.
|
Eleven beskriver utförligt, utifrån tränings- och tävlingssituationer, träningsmetoder och teorier som kan användas för att utveckla idrottsutövandet.
|
Eleven beskriver översiktligt, utifrån tränings- och tävlingssituationer, träningsmetoder och teorier som kan användas för att utveckla idrottsutövandet.
|
I beskrivningarna använder eleven med säkerhet centrala begrepp.
|
|
I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp.
|
Eleven planerar och genomför efter samråd med lärare sin träning.
|
Eleven planerar och genomför efter samråd med lärare sin träning.
|
Eleven planerar och genomför i samråd med lärare sin träning.
|
I träningen prövar eleven olika metoder som kan vara av betydelse för att förbättra resultatet.
|
|
I träningen prövar eleven olika metoder som kan vara av betydelse för att förbättra resultatet.
|
Vid träning och tävling tar eleven också ansvar för att förebygga skador och ohälsa.
|
|
Vid träning och tävling tar eleven också ansvar för att förebygga skador och ohälsa.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt och nyanserat hur olika uppfattningar i tränings- och tävlingssammanhang har betydelse för prestationsförmåga och idrottsliga resultat.
|
Dessutom diskuterar eleven utförligt hur olika uppfattningar i tränings- och tävlingssammanhang har betydelse för prestationsförmåga och idrottsliga resultat.
|
Dessutom diskuterar eleven översiktligt hur olika uppfattningar i tränings- och tävlingssammanhang har betydelse för prestationsförmåga och idrottsliga resultat.
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med säkerhet i tränings- och tävlingssituationer.
|
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med viss säkerhet i tränings- och tävlingssituationer.
|
När eleven samråder med lärare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med lärare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven utvärderar metoderna med nyanserade omdömen utifrån resultat och teorier samt föreslår alternativa metoder för att förbättra resultatet.
|
Eleven utvärderar metoderna med nyanserade omdömen utifrån resultat och teorier.
|
-
|