Eleven ger flera exempel på och beskriver utförligt och nyanserat funktionsprinciper för och konstruktioner av motor, kraftöverföring, framvagn, styrning och fjädring i snöskotrar.
|
Eleven ger flera exempel på och beskriver utförligt funktionsprinciper för och konstruktioner av motor, kraftöverföring, framvagn, styrning och fjädring i snöskotrar.
|
Eleven ger några exempel på och beskriver översiktligt funktionsprinciper för och konstruktioner av motor, kraftöverföring, framvagn, styrning och fjädring i snöskotrar.
|
Eleven utför, efter samråd med handledare och i bekanta och nya situationer, avancerad diagnos, service och reparation samt avancerat underhåll av motor, kraftöverföring, framvagn, styrning och fjädring i snöskotrar.
|
Eleven utför, efter samråd med handledare och i bekanta och delvis nya situationer, diagnos, service och reparation samt underhåll av motor, kraftöverföring, framvagn, styrning och fjädring i snöskotrar.
|
Eleven utför, i samråd med handledare och i bekanta situationer, enkel diagnos, service och reparation samt enkelt underhåll av motor, kraftöverföring, framvagn, styrning och fjädring i snöskotrar.
|
Dessutom utför eleven, efter samråd med handledare och i bekanta och nya situationer, byten av komponenter, detaljer och kringutrustning, samt utför funktions- och säkerhetskontroll av motor, kraftöverföring, framvagn, styrning och fjädring i snöskotrar.
|
Dessutom utför eleven, efter samråd med handledare och i bekanta och delvis nya situationer, byten av komponenter, detaljer och kringutrustning, samt utför funktions- och säkerhetskontroll av motor, kraftöverföring, framvagn, styrning och fjädring i snöskotrar.
|
Dessutom utför eleven, i samråd med handledare och i bekanta situationer, byten av komponenter, detaljer och kringutrustning, samt utför funktions- och säkerhetskontroll av motor, kraftöverföring, framvagn, styrning och fjädring i snöskotrar.
|
I arbetet väljer och använder eleven med säkerhet relevanta arbetsmetoder och relevant utrustning samt arbetar säkert och följer lagar, andra bestämmelser och kvalitetsnormer som gäller för arbetet.
|
I arbetet väljer och använder eleven med viss säkerhet relevanta arbetsmetoder och relevant utrustning samt arbetar säkert och följer lagar, andra bestämmelser och kvalitetsnormer som gäller för arbetet.
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet relevanta arbetsmetoder och relevant utrustning samt arbetar säkert och följer lagar, andra bestämmelser och kvalitetsnormer som gäller för arbetet.
|
Eleven använder med säkerhet svenska och engelska manualer samt digitala informationssystem.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet svenska och engelska manualer samt digitala informationssystem.
|
I kommunikation med andra använder eleven med säkerhet tekniska begrepp.
|
|
I kommunikation med andra använder eleven med viss säkerhet tekniska begrepp.
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och verkstadsutrustning.
|
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och verkstadsutrustning.
|
Dessutom samarbetar eleven och medverkar till att upprätthålla och utveckla samarbetet för att nå planerade resultat.
|
Dessutom samarbetar eleven och medverkar till att upprätthålla samarbetet för att nå planerade resultat.
|
Dessutom samarbetar eleven för att nå planerade resultat.
|
Resultatet av elevens arbete är gott.
|
|
Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|