Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika destinationer och vanliga resmål, föreslår transportmedel och resvägar samt jämför deras påverkan på miljön.
|
Eleven beskriver utförligt olika destinationer och vanliga resmål, föreslår transportmedel och resvägar samt jämför deras påverkan på miljön.
|
Eleven beskriver översiktligt olika destinationer och vanliga resmål, föreslår transportmedel och resvägar samt jämför deras påverkan på miljön.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för destinationsutveckling i förhållande till aktuella trender.
|
Eleven redogör utförligt för destinationsutveckling i förhållande till aktuella trender.
|
Eleven redogör översiktligt för destinationsutveckling i förhållande till aktuella trender.
|
Dessutom ger eleven flera exempel på marknadsföring av såväl resmål som resväg.
|
Dessutom ger eleven några exempel på marknadsföring av såväl resmål som resväg.
|
Dessutom ger eleven något exempel på marknadsföring av såväl resmål som resväg.
|
Vidare beskriver eleven utförligt och nyanserat seder och bruk i olika kulturer samt hur olika faktorer påverkar turistflöden till och från olika destinationer.
|
Vidare beskriver eleven utförligt seder och bruk i olika kulturer samt hur olika faktorer påverkar turistflöden till och från olika destinationer.
|
Vidare beskriver eleven översiktligt seder och bruk i olika kulturer samt hur olika faktorer påverkar turistflöden till och från olika destinationer.
|
Eleven söker med säkerhet information från kartor och andra källor för att hitta alternativa resmål och resvägar.
|
|
Eleven söker med viss säkerhet information från kartor och andra källor för att hitta alternativa resmål och resvägar.
|
Eleven gör en välgrundad och nyanserad granskning, bearbetning och presentation av resultatet.
|
Eleven gör en välgrundad granskning, bearbetning och presentation av resultatet.
|
Eleven gör en enkel granskning, bearbetning och presentation av resultatet.
|
I arbetet väljer eleven efter samråd med handledare material, källor och metod som passar för uppgiften.
|
I arbetet väljer eleven efter samråd med handledare material, källor och metod som passar för uppgiften.
|
I arbetet väljer eleven i samråd med handledare material, källor och metod som passar för uppgiften.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
Eleven samverkar och kommunicerar med säkerhet med andra samt anpassar med säkerhet sitt språk efter situation och mottagare.
|
|
Eleven samverkar och kommunicerar med viss säkerhet med andra samt anpassar med viss säkerhet sitt språk efter situation och mottagare.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|