Eleven beskriver utförligt och nyanserat människors interaktion och kommunikation.
|
Eleven beskriver utförligt människors interaktion och kommunikation.
|
Eleven beskriver översiktligt människors interaktion och kommunikation.
|
Eleven ger också exempel på hur interaktion och kommunikation påverkar människors lärande och deltagande i sociala och pedagogiska situationer.
|
|
Eleven ger också exempel på hur interaktion och kommunikation påverkar människors lärande och deltagande i sociala och pedagogiska situationer.
|
I beskrivningarna använder eleven med säkerhet centrala begrepp och teorier samt förklarar komplexa samband och drar välgrundade och nyanserade slutsatser.
|
I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp och teorier samt förklarar samband och drar välgrundade slutsatser.
|
I beskrivningarna använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp och teorier samt förklarar enkla samband och drar enkla slutsatser.
|
Eleven söker och bearbetar med säkerhet information från olika källor samt värderar den med nyanserade omdömen.
|
Eleven söker och bearbetar med viss säkerhet information från olika källor samt värderar den med nyanserade omdömen.
|
Eleven söker och bearbetar med viss säkerhet information från olika källor samt värderar den med enkla omdömen.
|
Eleven planerar, såväl självständigt som i samarbete med andra, en presentation i ett bestämt syfte.
|
|
Eleven planerar, såväl självständigt som i samarbete med andra, en presentation i ett bestämt syfte.
|
Utifrån planeringen genomför eleven presentationen efter samråd med handledare samt anpassar vid behov genomförandet till ändrade förutsättningar.
|
Utifrån planeringen genomför eleven presentationen efter samråd med handledare.
|
Utifrån planeringen genomför eleven presentationen i samråd med handledare.
|
I presentationen interagerar eleven, samt kommunicerar med säkerhet.
|
|
I presentationen interagerar eleven, samt kommunicerar med viss säkerhet.
|
Dessutom utvärderar eleven presentationen med nyanserade omdömen utifrån uppsatta mål och deltagarnas respons.
|
Dessutom utvärderar eleven presentationen med nyanserade omdömen utifrån uppsatta mål.
|
Dessutom utvärderar eleven presentationen med enkla omdömen utifrån uppsatta mål.
|
I utvärderingen diskuterar eleven utförligt och nyanserat möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
I utvärderingen diskuterar eleven utförligt möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
I utvärderingen diskuterar eleven översiktligt möjliga alternativa lösningar och föreslår vid behov förbättringar.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat egna och andras attityder, värderingar och handlingar i samband med presentationen.
|
Eleven diskuterar utförligt egna och andras attityder, värderingar och handlingar i samband med presentationen.
|
Eleven diskuterar översiktligt egna och andras attityder, värderingar och handlingar i samband med presentationen.
|
I diskussionen framför eleven välgrundade och nyanserade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
I diskussionen framför eleven välgrundade argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
I diskussionen framför eleven enkla argument för sina åsikter samt visar respekt för andras åsikter.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat sin egen och andras roll och betydelse samt tar utgångspunkt i det vid sitt eget handlande.
|
Eleven diskuterar utförligt sin egen och andras roll och betydelse samt tar utgångspunkt i det vid sitt eget handlande.
|
-
|
I planeringen identifierar eleven kritiska moment och förebygger hinder som kan uppstå under genomförandet.
|
-
|
-
|