Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare matlagning.
|
Eleven planerar och organiserar efter samråd med handledare matlagning.
|
Eleven planerar och organiserar i samråd med handledare matlagning.
|
Eleven tillagar metodiskt, hantverksmässigt, tekniskt och efter samråd med handledare avancerade och experimentella maträtter och anrättningar inom valt specialiseringsområde med god kvalitet när det gäller smak och utseende.
|
Eleven tillagar metodiskt, hantverksmässigt, tekniskt och efter samråd med handledare avancerade och experimentella maträtter och anrättningar inom valt specialiseringsområde med tillfredsställande kvalitet när det gäller smak och utseende.
|
Eleven tillagar metodiskt, hantverksmässigt, tekniskt och i samråd med handledare avancerade och experimentella maträtter och anrättningar inom valt specialiseringsområde med tillfredsställande kvalitet när det gäller smak och utseende.
|
I arbetet använder eleven med mycket gott handlag metoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
I arbetet använder eleven med gott handlag metoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
I arbetet använder eleven med visst handlag metoder, redskap, maskiner och annan utrustning som är lämplig för uppgiften.
|
Eleven utför arbetet inom givna tidsramar.
|
|
Eleven utför arbetet inom givna tidsramar.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för trender, traditioner och utveckling inom valt specialiseringsområde samt för hur matkulturer förändras genom historien och påverkas av andra kulturer.
|
Eleven redogör utförligt för trender, traditioner och utveckling inom valt specialiseringsområde samt för hur matkulturer förändras genom historien och påverkas av andra kulturer.
|
Eleven redogör översiktligt för trender, traditioner och utveckling inom valt specialiseringsområde samt för hur matkulturer förändras genom historien och påverkas av andra kulturer.
|
I arbetet redogör eleven utförligt och nyanserat för ekonomiska och näringsmässiga konsekvenser vid val och inköp av råvaror samt vid tillagning och förvaring.
|
I arbetet redogör eleven utförligt för ekonomiska och näringsmässiga konsekvenser vid val och inköp av råvaror samt vid tillagning och förvaring.
|
I arbetet redogör eleven översiktligt för ekonomiska och näringsmässiga konsekvenser vid val och inköp av råvaror samt vid tillagning och förvaring.
|
Eleven utformar med säkerhet recept, matsedlar och menyer inom valt specialiseringsområde.
|
|
Eleven utformar med viss säkerhet recept, matsedlar och menyer inom valt specialiseringsområde.
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar utförligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
|
Eleven arbetar på ett hygieniskt, ergonomiskt och säkert sätt samt motiverar översiktligt arbetssättet utifrån lagar och andra bestämmelser om hygien, arbetsmiljö och säkerhet.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med säkerhet med andra och använder fackspråk.
|
|
Eleven samarbetar och kommunicerar med viss säkerhet med andra och använder fackspråk.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|