Massage 2
Kurskod: MAAMAA02 Poäng: 100Kursen massage 2 omfattar punkterna 1–5 under rubriken Ämnets syfte. I kursen behandlas fördjupade kunskaper i ämnet.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Kursen massage 2 omfattar punkterna 1–5 under rubriken Ämnets syfte. I kursen behandlas fördjupade kunskaper i ämnet.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Gör ändringar i betygsmatrisen genom att klicka på betygskriterierna. Spara för att få en länk till betygsmatrisen.
Betyget A | Betyget C | Betyget E |
---|---|---|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat musklernas funktion dels var för sig, dels hur de samverkar i kroppens rörelseapparat. | Eleven beskriver utförligt musklernas funktion dels var för sig, dels hur de samverkar i kroppens rörelseapparat. | Eleven beskriver översiktligt musklernas funktion dels var för sig, dels hur de samverkar i kroppens rörelseapparat. |
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för hur olika typer av behandlingsformer och träning kan användas i skadeförebyggande, rehabiliterande och hälsofrämjande syfte. | Dessutom redogör eleven utförligt för hur olika typer av behandlingsformer och träning kan användas i skadeförebyggande, rehabiliterande och hälsofrämjande syfte. | Dessutom redogör eleven översiktligt för hur olika typer av behandlingsformer och träning kan användas i skadeförebyggande, rehabiliterande och hälsofrämjande syfte. |
I beskrivningar och redogörelser använder eleven med säkerhet centrala begrepp samt förklarar komplexa samband och drar välgrundade och nyanserade slutsatser. | I beskrivningar och redogörelser använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp samt förklarar samband och drar välgrundade slutsatser. | I beskrivningar och redogörelser använder eleven med viss säkerhet centrala begrepp samt förklarar enkla samband och drar enkla slutsatser. |
Eleven planerar och genomför vanligt förekommande, även avancerade, arbetsuppgifter på ett yrkesmässigt sätt. | Eleven planerar och genomför vanligt förekommande arbetsuppgifter på ett yrkesmässigt sätt. | Eleven planerar och genomför vanligt förekommande enkla arbetsuppgifter på ett yrkesmässigt sätt. |
Eleven utför med mycket gott handlag olika massagetekniker och hanterar med säkerhet material och utrustning på ett sätt som uppfyller fastställda kvalitetskrav. | Eleven utför med gott handlag olika massagetekniker och hanterar med viss säkerhet material och utrustning på ett sätt som uppfyller fastställda kvalitetskrav. | Eleven utför med visst handlag olika massagetekniker och hanterar med viss säkerhet material och utrustning på ett sätt som uppfyller fastställda kvalitetskrav. |
I sitt arbete tar eleven hänsyn till hygien, hälsa och miljö. | I sitt arbete tar eleven hänsyn till hygien, hälsa och miljö. | |
I arbetet samverkar eleven med säkerhet med andra och kommunicerar med ett nyanserat och för arbetsuppgiften fungerande fackspråk. | I arbetet samverkar eleven med viss säkerhet med andra och kommunicerar med ett för arbetsuppgiften fungerande fackspråk. | I arbetet samverkar eleven med viss säkerhet med andra och kommunicerar med ett enkelt men för arbetsuppgiften fungerande fackspråk. |
Informationen på den här sidan hämtades från skolverket .