Eleven beskriver utförligt och nyanserat uppbyggnad och funktion av en enkel energianläggning.
|
Eleven beskriver utförligt uppbyggnad och funktion av en enkel energianläggning.
|
Eleven beskriver översiktligt uppbyggnad och funktion av en enkel energianläggning.
|
I beskrivningen gör eleven välgrundade och nyanserade kopplingar till relevanta naturvetenskapliga principer.
|
I beskrivningen gör eleven välgrundade kopplingar till relevanta naturvetenskapliga principer.
|
I beskrivningen gör eleven enkla kopplingar till relevanta naturvetenskapliga principer.
|
Eleven utför, efter samråd med handledare och på ett säkert sätt, vanligt förekommande praktiska arbetsuppgifter i en energiteknisk anläggning.
|
Eleven utför, efter samråd med handledare och på ett säkert sätt, vanligt förekommande praktiska arbetsuppgifter i en energiteknisk anläggning.
|
Eleven utför, i samråd med handledare och på ett säkert sätt, vanligt förekommande praktiska arbetsuppgifter i en energiteknisk anläggning.
|
Eleven genomför med säkerhet avancerade energiberäkningar och ger utifrån dem välgrundade och nyanserade förslag för att optimera driften.
|
Eleven genomför med viss säkerhet energiberäkningar och ger utifrån dem välgrundade förslag för att optimera driften.
|
Eleven genomför med viss säkerhet enkla energiberäkningar och ger utifrån dem enkla förslag för att optimera driften.
|
Eleven genomför efter samråd med handledare provtagning, analys och dosering av olika medier.
|
Eleven genomför efter samråd med handledare provtagning, analys och dosering av olika medier.
|
Eleven genomför i samråd med handledare provtagning, analys och dosering av olika medier.
|
I sitt arbete hanterar och vårdar eleven verktyg och instrument med mycket gott handlag utifrån givna instruktioner och arbetsbeskrivningar.
|
I sitt arbete hanterar och vårdar eleven verktyg och instrument med gott handlag utifrån givna instruktioner och arbetsbeskrivningar.
|
I sitt arbete hanterar och vårdar eleven verktyg och instrument med visst handlag utifrån givna instruktioner och arbetsbeskrivningar.
|
Under arbetet upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
I arbetet samverkar och kommunicerar eleven med säkerhet med andra samt använder ett nyanserat fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
I arbetet samverkar och kommunicerar eleven med viss säkerhet med andra samt använder ett fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
I arbetet samverkar och kommunicerar eleven med viss säkerhet med andra samt använder ett enkelt fackspråk som fungerar för arbetsuppgiften.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för säkerhetsföreskrifter och miljökrav.
|
Eleven redogör utförligt för säkerhetsföreskrifter och miljökrav.
|
Eleven redogör översiktligt för säkerhetsföreskrifter och miljökrav.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|