Eleven namnger ett omfattande antal hundraser och beskriver utförligt och nyanserat deras egenskaper och användningsområden.
|
Eleven namnger ett omfattande antal hundraser och beskriver utförligt deras egenskaper och användningsområden.
|
Eleven namnger ett omfattande antal hundraser och beskriver översiktligt deras egenskaper och användningsområden.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat olika verksamhetsområden för olika typer av hundar.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt olika verksamhetsområden för olika typer av hundar.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt olika verksamhetsområden för olika typer av hundar.
|
I samband med arbete i hundstallar observerar eleven hundar samt redogör utförligt och nyanserat för deras mentala egenskaper och för tecken på normalt och avvikande beteende.
|
I samband med arbete i hundstallar observerar eleven hundar samt redogör utförligt för deras mentala egenskaper och för tecken på normalt och avvikande beteende.
|
I samband med arbete i hundstallar observerar eleven hundar samt redogör översiktligt för deras mentala egenskaper och för tecken på normalt och avvikande beteende.
|
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för hur miljön påverkar hundars välbefinnande, för hundars näringsbehov samt för vanliga skador och sjukdomar och hur dessa kan förebyggas.
|
Eleven redogör också utförligt för hur miljön påverkar hundars välbefinnande, för hundars näringsbehov samt för vanliga skador och sjukdomar och hur dessa kan förebyggas.
|
Eleven redogör också översiktligt för hur miljön påverkar hundars välbefinnande, för hundars näringsbehov samt för vanliga skador och sjukdomar och hur dessa kan förebyggas.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för olika metoder för avel och uppfödning av hundar.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för olika metoder för avel och uppfödning av hundar.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för olika metoder för avel och uppfödning av hundar.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare arbetsuppgifter i hundstallar.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare arbetsuppgifter i hundstallar.
|
Eleven planerar i samråd med handledare arbetsuppgifter i hundstallar.
|
I planeringen upprättar eleven en genomarbetad skötselplan med utgångspunkt i hundarnas behov och anläggningens omfattning.
|
I planeringen upprättar eleven en genomarbetad skötselplan med utgångspunkt i hundarnas behov och anläggningens omfattning.
|
I planeringen upprättar eleven en enkel skötselplan med utgångspunkt i hundarnas behov och anläggningens omfattning.
|
Skötselplanen innehåller en genomarbetad foderplan.
|
Skötselplanen innehåller en genomarbetad foderplan.
|
Skötselplanen innehåller en enkel foderplan.
|
I foderplanen gör eleven avancerade beräkningar av fodermängder.
|
I foderplanen gör eleven beräkningar av fodermängder.
|
I foderplanen gör eleven enkla beräkningar av fodermängder.
|
Dessutom motiverar eleven utförligt och nyanserat sina val av utfodringsstrategier.
|
Dessutom motiverar eleven utförligt sina val av utfodringsstrategier.
|
Dessutom motiverar eleven översiktligt sina val av utfodringsstrategier.
|
Eleven gör välgrundade och nyanserade bedömningar av när och hur arbetsuppgifterna i hundstallarna ska genomföras.
|
Eleven gör välgrundade bedömningar av när och hur arbetsuppgifterna i hundstallarna ska genomföras.
|
Eleven gör enkla bedömningar av när och hur arbetsuppgifterna i hundstallarna ska genomföras.
|
Eleven sköter och hanterar efter samråd med handledare hundar på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Eleven sköter och hanterar efter samråd med handledare hundar på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Eleven sköter och hanterar i samråd med handledare hundar på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare anläggningar och utrustning.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare anläggningar och utrustning.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven i samråd med handledare anläggningar och utrustning.
|
Eleven planerar och utför efter samråd med handledare fostran och träning av hundar av olika raser för olika uppgifter.
|
Eleven planerar och utför efter samråd med handledare fostran och träning av hundar av olika raser för olika uppgifter.
|
Eleven planerar och utför i samråd med handledare fostran och träning av hundar av olika raser för olika uppgifter.
|
I arbetet bemöter och hanterar eleven med säkerhet vanliga beteendeproblem hos hundar.
|
|
I arbetet bemöter och hanterar eleven med viss säkerhet vanliga beteendeproblem hos hundar.
|
Dessutom instruerar eleven med säkerhet hundägare eller hundförare om träning av hundar.
|
|
Dessutom instruerar eleven med viss säkerhet hundägare eller hundförare om träning av hundar.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar ergonomiskt med hundar, tillhörande utrustning och vistelsemiljöer.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt med hundar, tillhörande utrustning och vistelsemiljöer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|