Eleven redogör utförligt och nyanserat för och ger exempel på teknik som används och dess begränsningar inom aktuella utvecklingsområden inom fordonstestbranschen.
|
Eleven redogör utförligt för och ger exempel på teknik som används och dess begränsningar inom aktuella utvecklingsområden inom fordonstestbranschen.
|
Eleven redogör översiktligt för och ger exempel på teknik som används och dess begränsningar inom aktuella utvecklingsområden inom fordonstestbranschen.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för fordonstestbranschens utveckling i Sverige och internationellt.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för fordonstestbranschens utveckling i Sverige och internationellt.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för fordonstestbranschens utveckling i Sverige och internationellt.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat användning och utveckling av olika simuleringsmiljöer för utveckling och tester och ger exempel på utformning och användningsområden för olika typer av land- och isbanor.
|
Eleven beskriver utförligt användning och utveckling av olika simuleringsmiljöer för utveckling och tester och ger exempel på utformning och användningsområden för olika typer av land- och isbanor.
|
Eleven beskriver översiktligt användning och utveckling av olika simuleringsmiljöer för utveckling och tester och ger exempel på utformning och användningsområden för olika typer av land- och isbanor.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för och ger exempel på olika parametrar som påverkar bilens egenskaper och hur detta kan mätas under körning.
|
Eleven redogör utförligt för och ger exempel på olika parametrar som påverkar bilens egenskaper och hur detta kan mätas under körning.
|
Eleven redogör översiktligt för och ger exempel på olika parametrar som påverkar bilens egenskaper och hur detta kan mätas under körning.
|
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare olika arbetsuppgifter i processen från problemställning till färdig produkt.
|
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare olika arbetsuppgifter i processen från problemställning till färdig produkt.
|
Eleven planerar, organiserar och utför i samråd med handledare olika arbetsuppgifter i processen från problemställning till färdig produkt.
|
I arbetet utgår eleven med säkerhet från befintlig forskning och beställarens krav.
|
|
I arbetet utgår eleven med viss säkerhet från befintlig forskning och beställarens krav.
|
Dessutom planerar, organiserar och utför eleven tester efter samråd med handledare.
|
Dessutom planerar, organiserar och utför eleven tester efter samråd med handledare.
|
Dessutom planerar, organiserar och utför eleven tester i samråd med handledare.
|
I arbetet väljer eleven efter samråd med handledare samt använder med säkerhet arbetsmetod och utrustning.
|
I arbetet väljer eleven efter samråd med handledare samt använder med viss säkerhet arbetsmetod och utrustning.
|
I arbetet väljer eleven i samråd med handledare samt använder med viss säkerhet arbetsmetod och utrustning.
|
Eleven använder med säkerhet svenska och engelska manualer samt digitala informationssystem.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet svenska och engelska manualer samt digitala informationssystem.
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och verkstadsutrustning.
|
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och verkstadsutrustning.
|
Dessutom tar eleven ansvar för sin egen och andras säkerhet samt håller god ordning på arbetsplatsen.
|
|
Dessutom tar eleven ansvar för sin egen och andras säkerhet samt håller god ordning på arbetsplatsen.
|
Eleven arbetar efter de krav på säkerhet, kvalitet och miljö som reglerar arbetet.
|
|
Eleven arbetar efter de krav på säkerhet, kvalitet och miljö som reglerar arbetet.
|
I arbetet redogör eleven utförligt för lagar och andra bestämmelser som styr arbetet.
|
I arbetet redogör eleven utförligt för lagar och andra bestämmelser som styr arbetet.
|
I arbetet redogör eleven översiktligt för lagar och andra bestämmelser som styr arbetet.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
Eleven samarbetar och löser efter samråd med handledare problem som uppkommer för att nå planerade resultat.
|
Eleven samarbetar och löser efter samråd med handledare problem som uppkommer för att nå planerade resultat.
|
Eleven samarbetar och löser i samråd med handledare problem som uppkommer för att nå planerade resultat.
|
I sin kommunikation använder eleven med säkerhet begrepp och uttryck som är relevanta för ämnesområdet.
|
|
I sin kommunikation använder eleven med viss säkerhet begrepp och uttryck som är relevanta för ämnesområdet.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|