Eleven redogör utförligt och nyanserat för förutsättningar för fiske inom specialområdet samt beskriver utförligt och nyanserat vilka faktorer som påverkar det ekonomiska resultatet.
|
Eleven redogör utförligt för förutsättningar för fiske inom specialområdet samt beskriver utförligt vilka faktorer som påverkar det ekonomiska resultatet.
|
Eleven redogör översiktligt för förutsättningar för fiske inom specialområdet samt beskriver översiktligt vilka faktorer som påverkar det ekonomiska resultatet.
|
Eleven upprättar efter samråd med handledare en plan för ett specialområde inom fiske med utgångspunkt i aktuella förutsättningar samt motiverar utförligt och nyanserat sina val i planen.
|
Eleven upprättar efter samråd med handledare en plan för ett specialområde inom fiske med utgångspunkt i aktuella förutsättningar samt motiverar utförligt sina val i planen.
|
Eleven upprättar i samråd med handledare en plan för ett specialområde inom fiske med utgångspunkt i aktuella förutsättningar samt motiverar översiktligt sina val i planen.
|
Planen innehåller en avancerad ekonomisk kalkyl utifrån krav på produktkvalitet och försäljningsmöjligheter.
|
Planen innehåller en ekonomisk kalkyl utifrån krav på produktkvalitet och försäljningsmöjligheter.
|
Planen innehåller en enkel ekonomisk kalkyl utifrån krav på produktkvalitet och försäljningsmöjligheter.
|
Eleven bedömer efter samråd med handledare när och hur de planerade arbetsuppgifterna ska genomföras för ett optimalt fiske.
|
Eleven bedömer efter samråd med handledare när och hur de planerade arbetsuppgifterna ska genomföras för ett optimalt fiske.
|
Eleven bedömer i samråd med handledare när och hur de planerade arbetsuppgifterna ska genomföras för ett optimalt fiske.
|
Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter enligt planen och använder yrkesmässiga metoder, redskap och annan teknisk utrustning.
|
Eleven organiserar, planerar och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter enligt planen och använder yrkesmässiga metoder, redskap och annan teknisk utrustning.
|
Eleven organiserar, planerar och utför i samråd med handledare arbetsuppgifter enligt planen och använder yrkesmässiga metoder, redskap och annan teknisk utrustning.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen.
|
|
Eleven arbetar säkert och ergonomiskt riktigt med den tekniska utrustningen.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Eleven redogör utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Eleven redogör översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När arbetet är utfört vårdar eleven efter samråd med handledare aktuella redskap och teknisk utrustning.
|
När arbetet är utfört vårdar eleven efter samråd med handledare aktuella redskap och teknisk utrustning.
|
När arbetet är utfört vårdar eleven i samråd med handledare aktuella redskap och teknisk utrustning.
|
Dessutom upprättar eleven efter samråd med handledare en loggbok.
|
Dessutom upprättar eleven efter samråd med handledare en loggbok.
|
Dessutom upprättar eleven i samråd med handledare en loggbok.
|
I samband med fiske beskriver eleven utförligt och nyanserat vilka försäljningsmöjligheter som finns för olika fiskprodukter.
|
I samband med fiske beskriver eleven utförligt vilka försäljningsmöjligheter som finns för olika fiskprodukter.
|
I samband med fiske beskriver eleven översiktligt vilka försäljningsmöjligheter som finns för olika fiskprodukter.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat olika fångstplatser, fångade produkter och utvecklingsmöjligheter inom specialområdet.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt olika fångstplatser, fångade produkter och utvecklingsmöjligheter inom specialområdet.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt olika fångstplatser, fångade produkter och utvecklingsmöjligheter inom specialområdet.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|