Fiskevård 3
Kurskod: FIKFIS03 Poäng: 100Kursen fiskevård 3 omfattar punkterna 1–7 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Kursen fiskevård 3 omfattar punkterna 1–7 under rubriken Ämnets syfte.
Nedan finner du Centralt innehåll samt betygskriterier (tidigare kunskapskrav) för kursen.
Gör ändringar i betygsmatrisen genom att klicka på betygskriterierna. Spara för att få en länk till betygsmatrisen.
Betyget A | Betyget C | Betyget E |
---|---|---|
Eleven upprättar efter samråd med handledare en plan för ett mindre fiskevårdsprojekt. | Eleven upprättar efter samråd med handledare en plan för ett mindre fiskevårdsprojekt. | Eleven upprättar i samråd med handledare en plan för ett mindre fiskevårdsprojekt. |
Planen innehåller en avancerad ekonomisk kalkyl med utgångspunkt i fältstudier och inventeringar. | Planen innehåller en ekonomisk kalkyl med utgångspunkt i fältstudier och inventeringar. | Planen innehåller en enkel ekonomisk kalkyl med utgångspunkt i fältstudier och inventeringar. |
Eleven bedömer efter samråd med handledare när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på förväntat resultat och miljöhänsyn. | Eleven bedömer efter samråd med handledare när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på förväntat resultat och miljöhänsyn. | Eleven bedömer i samråd med handledare när och hur arbetsuppgifterna ska genomföras med tanke på förväntat resultat och miljöhänsyn. |
Eleven organiserar, planerar och genomför efter samråd med handledare sitt fiskevårdsprojekt. | Eleven organiserar, planerar och genomför efter samråd med handledare sitt fiskevårdsprojekt. | Eleven organiserar, planerar och genomför i samråd med handledare sitt fiskevårdsprojekt. |
Resultatet av arbetet är gott. | Resultatet av arbetet är tillfredsställande. | |
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår. | I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår. | I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår. |
Eleven arbetar säkert, ergonomiskt och etiskt samt tar hänsyn till miljön. | Eleven arbetar säkert, ergonomiskt och etiskt samt tar hänsyn till miljön. | |
Eleven redogör också utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör försöksdjur, kulturminnen, dammar och fiskerätt. | Eleven redogör också utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör försöksdjur, kulturminnen, dammar och fiskerätt. | Eleven redogör också översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör försöksdjur, kulturminnen, dammar och fiskerätt. |
I samband med fältstudier tolkar eleven med säkerhet och värderar med nyanserade omdömen data från biologiska, kemiska, hydrologiska och fysikaliska undersökningar. | I samband med fältstudier tolkar eleven med viss säkerhet och värderar med enkla omdömen data från biologiska, kemiska, hydrologiska och fysikaliska undersökningar. | |
Eleven redogör också utförligt och nyanserat för hur resultatet från undersökningarna kan användas i fiskevårdsprojektet. | Eleven redogör också utförligt för hur resultatet från undersökningarna kan användas i fiskevårdsprojektet. | Eleven redogör också översiktligt för hur resultatet från undersökningarna kan användas i fiskevårdsprojektet. |
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav. | När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav. |
Informationen på den här sidan hämtades från skolverket .