Eleven beskriver utförligt och nyanserat företagens roll i samhället med hjälp av några exempel.
|
Eleven beskriver utförligt företagens roll i samhället med hjälp av några exempel.
|
Eleven beskriver översiktligt företagens roll i samhället med hjälp av några exempel.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat sambandet mellan företagens ekonomiska beslutsfattande och deras samhällsansvar.
|
Eleven diskuterar utförligt sambandet mellan företagens ekonomiska beslutsfattande och deras samhällsansvar.
|
Eleven diskuterar översiktligt sambandet mellan företagens ekonomiska beslutsfattande och deras samhällsansvar.
|
Med hjälp av några exempel beskriver eleven utförligt och nyanserat företagens villkor, med utgångspunkt i grundläggande lagar och andra bestämmelser samt utifrån politiska och samhällsekonomiska förutsättningar.
|
Med hjälp av några exempel beskriver eleven utförligt företagens villkor med utgångspunkt i grundläggande lagar och andra bestämmelser.
|
Med hjälp av några exempel beskriver eleven översiktligt företagens villkor med utgångspunkt i grundläggande lagar och andra bestämmelser.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika funktioner i ett företag och hur de samordnas för att man ska nå uppställda mål samt redogör utförligt och nyanserat för hur man startar och driver ett företag.
|
Eleven beskriver utförligt olika funktioner i ett företag samt redogör utförligt för hur man startar och driver ett företag.
|
Eleven beskriver översiktligt olika funktioner i ett företag samt redogör översiktligt för hur man startar och driver ett företag.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för affärsidéns utformning samt dess betydelse för företagets verksamhet.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för affärsidéns utformning samt dess betydelse för företagets verksamhet.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för affärsidéns utformning samt dess betydelse för företagets verksamhet.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för innebörden av företagsekonomiska begrepp.
|
Eleven redogör utförligt för innebörden av företagsekonomiska begrepp.
|
Eleven redogör översiktligt för innebörden av företagsekonomiska begrepp.
|
Vidare väljer och använder eleven med säkerhet företagsekonomiska metoder.
|
Vidare använder eleven med viss säkerhet företagsekonomiska metoder.
|
Vidare använder eleven med viss säkerhet enkla företagsekonomiska metoder.
|
Med hjälp av modeller förklarar eleven företagsekonomiska företeelser och sammanhang.
|
Med hjälp av modeller förklarar eleven företagsekonomiska företeelser och sammanhang.
|
Med hjälp av enkla modeller förklarar eleven företagsekonomiska företeelser och sammanhang.
|
Eleven upprättar efter samråd med handledare en genomarbetad projektplan inom det företagsekonomiska kunskapsområdet.
|
Eleven upprättar efter samråd med handledare en projektplan inom det företagsekonomiska kunskapsområdet.
|
Eleven upprättar i samråd med handledare en enkel projektplan inom det företagsekonomiska kunskapsområdet.
|
Eleven tar eget ansvar samt genomför projektet efter samråd med handledare, inom givna tidsramar och med gott resultat.
|
Eleven tar eget ansvar samt genomför projektet efter samråd med handledare, inom givna tidsramar och med tillfredsställande resultat.
|
Eleven tar eget ansvar samt genomför projektet i samråd med handledare och med tillfredsställande resultat.
|
Dessutom utvärderar eleven arbetsprocessen och resultatet med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetsprocessen kan förbättras.
|
Dessutom utvärderar eleven arbetsprocessen och resultatet med nyanserade omdömen.
|
Dessutom utvärderar eleven arbetsprocessen och resultatet med enkla omdömen.
|
Eleven använder efter samråd med handledare relevant teknik för kommunikation, beräkningar, informationssökning, presentation och dokumentation.
|
Eleven använder efter samråd med handledare relevant teknik för kommunikation, beräkningar, informationssökning, presentation och dokumentation.
|
Eleven använder i samråd med handledare relevant teknik för kommunikation, beräkningar, informationssökning, presentation och dokumentation.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Eleven värderar med nyanserade omdömen modellernas användbarhet.
|
Eleven värderar med enkla omdömen modellernas användbarhet.
|
-
|