Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur monteringsmaskiner och lödmaskiner är konstruerade och arbetar.
|
Eleven beskriver utförligt hur monteringsmaskiner och lödmaskiner är konstruerade och arbetar.
|
Eleven beskriver översiktligt hur monteringsmaskiner och lödmaskiner är konstruerade och arbetar.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare vanligt förekommande montering och lödning.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare vanligt förekommande montering och lödning.
|
Eleven planerar i samråd med handledare vanligt förekommande montering och lödning.
|
I planeringen tolkar eleven med säkerhet arbetsinstruktioner, manualer, elektronikscheman och andra dokument.
|
|
I planeringen tolkar eleven med viss säkerhet arbetsinstruktioner, manualer, elektronikscheman och andra dokument.
|
Eleven utför efter samråd med handledare monteringen och lödningen utifrån fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven utför efter samråd med handledare monteringen och lödningen utifrån fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven utför i samråd med handledare monteringen och lödningen utifrån fastställda kvalitetskrav.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet metoder, verktyg och övrig utrustning.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet metoder, verktyg och övrig utrustning.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
Arbetet utförs på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra, och resultatet är gott.
|
|
Arbetet utförs på ett sätt som är säkert för eleven själv och andra, och resultatet är tillfredsställande.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med nyanserade omdömen sitt arbete och resultat samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med nyanserade omdömen sitt arbete och resultat.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven med enkla omdömen sitt arbete och resultat.
|
Dessutom för eleven välgrundade och nyanserade resonemang om vikten av kvalitetsbedömning, kvalitetsarbete och en god arbetsmiljö.
|
Dessutom för eleven välgrundade resonemang om vikten av kvalitetsbedömning, kvalitetsarbete och en god arbetsmiljö.
|
Dessutom för eleven enkla resonemang om vikten av kvalitetsbedömning, kvalitetsarbete och en god arbetsmiljö.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|