Eleven beskriver utförligt och nyanserat vad som menas med ansvarsfull alkoholservering samt redogör utförligt och nyanserat för lagar och andra bestämmelser som gäller vid alkoholservering.
|
Eleven beskriver utförligt vad som menas med ansvarsfull alkoholservering samt redogör utförligt för lagar och andra bestämmelser som gäller vid alkoholservering.
|
Eleven beskriver översiktligt vad som menas med ansvarsfull alkoholservering samt redogör översiktligt för lagar och andra bestämmelser som gäller vid alkoholservering.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat etik- och moralfrågor med anknytning till alkohol samt redogör utförligt och nyanserat för flera alkoholpolitiska frågor.
|
Eleven diskuterar utförligt etik- och moralfrågor med anknytning till alkohol samt redogör utförligt för några alkoholpolitiska frågor.
|
Eleven diskuterar översiktligt etik- och moralfrågor med anknytning till alkohol samt redogör översiktligt för någon alkoholpolitisk fråga.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat alkoholens skadeverkningar.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt alkoholens skadeverkningar.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt alkoholens skadeverkningar.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur olika drycker framställs och ska hanteras samt deras ursprung, karaktär, och användningsområde.
|
Eleven beskriver utförligt hur olika drycker framställs och ska hanteras samt deras ursprung, karaktär, och användningsområde.
|
Eleven beskriver översiktligt hur olika drycker framställs och ska hanteras samt deras ursprung, karaktär, och användningsområde.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat svenska och internationella dryckestraditioner samt olika dryckers historia.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt svenska och internationella dryckestraditioner samt olika dryckers historia.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt svenska och internationella dryckestraditioner samt olika dryckers historia.
|
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom området.
|
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter inom området.
|
Eleven planerar, organiserar och utför i samråd med handledare arbetsuppgifter inom området.
|
I arbetet väljer och använder eleven med mycket gott handlag relevanta serveringsmetoder, redskap och utrustning.
|
I arbetet väljer och använder eleven med gott handlag relevanta serveringsmetoder, redskap och utrustning.
|
I arbetet väljer och använder eleven med visst handlag relevanta serveringsmetoder, redskap och utrustning.
|
Resultatet är gott och eleven arbetar hygieniskt, ergonomiskt och säkert.
|
|
Resultatet är tillfredsställande och eleven arbetar hygieniskt, ergonomiskt och säkert.
|
När arbetsuppgiften är utförd utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetsuppgiften är utförd utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
När arbetsuppgiften är utförd utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
Eleven samarbetar med andra och använder med säkerhet fackspråk.
|
|
Eleven samarbetar med andra och använder med viss säkerhet fackspråk.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|