Eleven identifierar med säkerhet och namnger med vetenskapliga och yrkesmässiga termer några av de djurarter som används som sällskapsdjur.
|
|
Eleven identifierar med viss säkerhet och namnger med vetenskapliga och yrkesmässiga termer några av de djurarter som används som sällskapsdjur.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de olika sällskapsdjurens betydelse för människan.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de olika sällskapsdjurens betydelse för människan.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de olika sällskapsdjurens betydelse för människan.
|
I samband med praktiskt arbete med djur observerar eleven djurens beteende samt beskriver utförligt och nyanserat tecken på välmående och tecken som kan tyda på ohälsa eller vantrivsel.
|
I samband med praktiskt arbete med djur observerar eleven djurens beteende samt beskriver utförligt tecken på välmående och tecken som kan tyda på ohälsa eller vantrivsel.
|
I samband med praktiskt arbete med djur observerar eleven djurens beteende samt beskriver översiktligt tecken på välmående och tecken som kan tyda på ohälsa eller vantrivsel.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för djurens miljö, de faktorer som påverkar djurens hälsa och de åtgärder som bidrar till god djurhälsa.
|
Eleven redogör utförligt för djurens miljö, de faktorer som påverkar djurens hälsa och de åtgärder som bidrar till god djurhälsa.
|
Eleven redogör översiktligt för djurens miljö, de faktorer som påverkar djurens hälsa och de åtgärder som bidrar till god djurhälsa.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för utfodring och foderhantering samt för fodrets näringsinnehåll och kvalitet.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för utfodring och foderhantering samt för fodrets näringsinnehåll och kvalitet.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för utfodring och foderhantering samt för fodrets näringsinnehåll och kvalitet.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och sköter och hanterar efter samråd med handledare sällskapsdjur på ett etiskt och säkert sätt samt utifrån djurens behov och verksamhetens krav.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och sköter och hanterar efter samråd med handledare sällskapsdjur på ett etiskt och säkert sätt samt utifrån djurens behov och verksamhetens krav.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och sköter och hanterar i samråd med handledare sällskapsdjur på ett etiskt och säkert sätt samt utifrån djurens behov och verksamhetens krav.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare utrustning, anläggningar och vistelsemiljöer på ett säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven efter samråd med handledare utrustning, anläggningar och vistelsemiljöer på ett säkert sätt.
|
Dessutom sköter och hanterar eleven i samråd med handledare utrustning, anläggningar och vistelsemiljöer på ett säkert sätt.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
Eleven arbetar ergonomiskt och tar hänsyn till miljön.
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt och tar hänsyn till miljön.
|
I arbetet följer eleven aktuella hygienrutiner och förebygger ohälsa hos djuren samt redogör utförligt och nyanserat för hygien och smittskydd.
|
I arbetet följer eleven aktuella hygienrutiner och förebygger ohälsa hos djuren samt redogör utförligt för hygien och smittskydd.
|
I arbetet följer eleven aktuella hygienrutiner och förebygger ohälsa hos djuren samt redogör översiktligt för hygien och smittskydd.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör djurhållning.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör djurhållning.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som rör djurhållning.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|