Eleven genomför en bredd av träningsaktiviteter som utvecklar den kroppsliga förmågan med gott resultat.
|
|
Eleven genomför en bredd av träningsaktiviteter som utvecklar den kroppsliga förmågan med tillfredsställande resultat.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat träningens fysiologiska och psykologiska betydelse för den kroppsliga förmågan och hälsan.
|
Eleven beskriver utförligt träningens fysiologiska och psykologiska betydelse för den kroppsliga förmågan och hälsan.
|
Eleven beskriver översiktligt träningens fysiologiska och psykologiska betydelse för den kroppsliga förmågan och hälsan.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för hur den egna kroppen fungerar och bedömer med god säkerhet sina egna utvecklingsbehov i fråga om kroppslig förmåga.
|
Eleven redogör utförligt för hur den egna kroppen fungerar och bedömer med säkerhet sina egna utvecklingsbehov i fråga om kroppslig förmåga.
|
Eleven redogör översiktligt för hur den egna kroppen fungerar och kan med viss säkerhet bedöma sina egna utvecklingsbehov i fråga om kroppslig förmåga.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare program för regelbunden träning samt tar ett aktivt ansvar för att genomföra dessa.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare program för regelbunden träning samt tar ett aktivt ansvar för att genomföra dessa.
|
Eleven planerar i samråd med handledare program för regelbunden träning samt tar aktivt ansvar för att genomföra dessa.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen resultatet samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Dessutom värderar eleven med nyanserade omdömen resultatet.
|
Dessutom värderar eleven med enkla omdömen resultaten.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat riskfaktorer i samband med fysiska aktiviteter och innebörden av ett hälsofrämjande arbetssätt.
|
Eleven beskriver utförligt riskfaktorer i samband med fysiska aktiviteter och innebörden av ett hälsofrämjande arbetssätt.
|
Eleven beskriver översiktligt riskfaktorer i samband med fysiska aktiviteter och innebörden av ett hälsofrämjande arbetssätt.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat kroppsideals påverkan på människors hälsa.
|
Eleven diskuterar utförligt kroppsideals påverkan på människors hälsa.
|
Eleven diskuterar översiktligt kroppsideals påverkan på människors hälsa.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika faktorer i människors vardag som påverkar prestationsförmågan och diskuterar utförligt och nyanserat olika fysiologiska och psykologiska effekter samt hur de påverkar människors prestationer och förmåga att hantera stress.
|
Eleven beskriver utförligt olika faktorer i människors vardag som påverkar prestationsförmågan och diskuterar utförligt olika fysiologiska och psykologiska effekter samt hur de påverkar människors prestationer och förmåga att hantera stress.
|
Eleven beskriver översiktligt olika faktorer i människors vardag som påverkar prestationsförmågan och diskuterar översiktligt olika fysiologiska och psykologiska effekter samt hur de påverkar människors prestationer och förmåga att hantera stress.
|
Eleven redogör även utförligt och nyanserat för olika mentala tränings- och avslappningsmetoder samt beskriver utförligt och nyanserat egna och andras stressfaktorer.
|
Eleven redogör även utförligt för olika mentala tränings- och avslappningsmetoder samt beskriver utförligt egna och andras stressfaktorer.
|
Eleven redogör även översiktligt för olika mentala tränings- och avslappningsmetoder samt beskriver översiktligt egna och andras stressfaktorer.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare mentala tränings- och avslappningsmetoder för ökad motivation och målfokusering, och genomför flera övningar med gott resultat.
|
Eleven planerar efter samråd med handledare mentala tränings- och avslappningsmetoder för ökad motivation och målfokusering, och genomför några övningar med tillfredsställande resultat.
|
Eleven planerar i samråd med handledare mentala tränings- och avslappningsmetoder för ökad motivation och målfokusering, och genomför någon övning med tillfredsställande resultat.
|
Eleven motiverar utförligt och nyanserat sitt handlingssätt utifrån olika psykologiska teorier.
|
Eleven motiverar utförligt sitt handlingssätt utifrån olika psykologiska teorier.
|
Eleven motiverar översiktligt sitt handlingssätt utifrån olika psykologiska teorier.
|
Eleven använder med god säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
Eleven använder med säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
Eleven använder med viss säkerhet grundläggande begrepp och vokabulär i kommunikationen med andra.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med god säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Dessutom kan eleven anpassa sin träning till variationer i förutsättningar.
|
-
|
-
|
Beskrivningen innehåller förklaringar med koppling till relevanta teorier.
|
-
|
-
|