Eleven skapar animationer med genomtänkta berättarkomponenter och genomtänkt dramaturgi.
|
Eleven skapar animationer med berättarkomponenter och dramaturgi.
|
Eleven skapar animationer med enkla berättarkomponenter och enkel dramaturgi.
|
Dessutom planerar och genomför eleven efter samråd med handledare produktionsprocessen från idé till färdig produkt.
|
Dessutom planerar och genomför eleven efter samråd med handledare produktionsprocessen från idé till färdig produkt.
|
Dessutom planerar och genomför eleven i samråd med handledare produktionsprocessen från idé till färdig produkt.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet och experimenterar med både traditionella och nya tekniker.
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet och experimenterar med både traditionella och nya tekniker.
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet både traditionella och nya tekniker.
|
Eleven registrerar rörelse, rytm, tempo och kroppars fysiska egenskaper, diskuterar utförligt och nyanserat hur detta kan uttryckas i animationer samt omsätter det med säkerhet till animationer.
|
Eleven registrerar rörelse, rytm, tempo och kroppars fysiska egenskaper, diskuterar utförligt hur detta kan uttryckas i animationer samt omsätter det med viss säkerhet till animationer.
|
Eleven registrerar rörelse, rytm, tempo och kroppars fysiska egenskaper samt omsätter det med viss säkerhet till animationer.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet fotolista och tidslinje.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet fotolista och tidslinje.
|
Eleven formar med säkerhet ett eget bildspråk genom att använda sceneri, bakgrundsdesign och ljussättning.
|
|
Eleven formar med viss säkerhet ett eget bildspråk genom att använda sceneri, bakgrundsdesign och ljussättning.
|
I arbetet designar eleven med säkerhet och på ett konsekvent sätt karaktärerna samt motiverar utförligt och nyanserat sina val.
|
I arbetet designar eleven med viss säkerhet och på ett konsekvent sätt karaktärerna.
|
I arbetet designar eleven med viss säkerhet karaktärerna.
|
Eleven använder relevanta begrepp för animation med säkerhet.
|
|
Eleven använder relevanta begrepp för animation med viss säkerhet.
|
Eleven samverkar med säkerhet med andra vid planering och produktion av animationer samt diskuterar utförligt olika arbetssätt med andra.
|
Eleven samverkar med viss säkerhet med andra vid planering och produktion av animationer samt diskuterar översiktligt olika arbetssätt med andra.
|
Eleven samverkar med viss säkerhet med andra vid planering och produktion av animationer.
|
Eleven söker med säkerhet kunskap, tar ansvar för sitt eget arbete och ger välgrundade och nyanserade förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven söker med viss säkerhet kunskap, tar ansvar för sitt eget arbete och ger välgrundade förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven söker med viss säkerhet kunskap, tar ansvar för sitt eget arbete och ger enkla förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat flera kvalitativa aspekter samt gör välgrundade och nyanserade bedömningar av flera olika kvaliteter i såväl egna som andras animationer.
|
Eleven diskuterar utförligt flera kvalitativa aspekter samt gör välgrundade bedömningar av flera olika kvaliteter i såväl egna som andras animationer.
|
Eleven diskuterar översiktligt några kvalitativa aspekter samt gör enkla bedömningar av några kvaliteter i såväl egna som andras animationer.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för etiska frågor, arbetsmiljöfrågor samt för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt.
|
Eleven redogör utförligt för etiska frågor, arbetsmiljöfrågor samt för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt.
|
Eleven redogör översiktligt för etiska frågor, arbetsmiljöfrågor samt för lagar och andra bestämmelser om upphovsrätt.
|
I sitt eget arbete följer eleven lagarna och bestämmelserna.
|
|
I sitt eget arbete följer eleven lagarna och bestämmelserna.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
Dessutom väljer och blandar eleven olika tekniker.
|
-
|
-
|