Eleven beskriver utförligt och nyanserat organisationsplan, yrkesroller och vanligt förekommande arbetsuppgifter på arbetsplatsen.
|
Eleven beskriver utförligt organisationsplan, yrkesroller och vanligt förekommande arbetsuppgifter på arbetsplatsen.
|
Eleven beskriver översiktligt organisationsplan, yrkesroller och vanligt förekommande arbetsuppgifter på arbetsplatsen.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för resmålets förutsättningar och utbud.
|
Eleven redogör utförligt för resmålets förutsättningar och utbud.
|
Eleven redogör översiktligt för resmålets förutsättningar och utbud.
|
Vidare beskriver eleven utförligt och nyanserat verksamheten, dess affärsidé samt vilka målgrupper den främst vänder sig till.
|
Vidare beskriver eleven utförligt verksamheten, dess affärsidé samt vilka målgrupper den främst vänder sig till.
|
Vidare beskriver eleven översiktligt verksamheten, dess affärsidé samt vilka målgrupper den främst vänder sig till.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat olika resvägar och färdsätt som finns tillgängliga samt ger flera exempel på betydelsefulla händelser som kan påverka destinationen.
|
Eleven beskriver utförligt olika resvägar och färdsätt som finns tillgängliga samt ger några exempel på betydelsefulla händelser som kan påverka destinationen.
|
Eleven beskriver översiktligt olika resvägar och färdsätt som finns tillgängliga samt ger något exempel på betydelsefulla händelser som kan påverka destinationen.
|
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare arbetsuppgifter av olika slag med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven planerar, organiserar och utför efter samråd med handledare enkla arbetsuppgifter av olika slag, med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven planerar, organiserar och utför i samråd med handledare enkla arbetsuppgifter av olika slag, med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
I arbetet väljer eleven efter samråd med handledare material, teknisk utrustning och metod som passar för uppgiften.
|
|
I arbetet väljer eleven i samråd med handledare material, teknisk utrustning och metod som passar för uppgiften.
|
Eleven anpassar med säkerhet sitt arbete efter målgrupp och kulturella skillnader.
|
|
Eleven anpassar med viss säkerhet sitt arbete efter målgrupp och kulturella skillnader.
|
Eleven tar efter samråd med handledare hänsyn till hälsa, miljö, ekonomi samt lagar, policyer och andra bestämmelser som är relevanta för arbetsuppgiften.
|
Eleven tar efter samråd med handledare hänsyn till hälsa, miljö, ekonomi samt lagar, policyer och andra bestämmelser som är relevanta för arbetsuppgiften.
|
Eleven tar i samråd med handledare hänsyn till hälsa, miljö, ekonomi samt lagar, policyer och andra bestämmelser som är relevanta för arbetsuppgiften.
|
Vidare använder eleven med säkerhet metoder för att informera om verksamhetens utbud av tjänster.
|
Vidare använder eleven med viss säkerhet metoder för att informera om verksamhetens utbud av tjänster.
|
Vidare använder eleven med viss säkerhet enkla metoder för att informera om verksamhetens utbud av tjänster.
|
Eleven förklarar utförligt och nyanserat hur man arbetar med hänsyn till hållbar turism.
|
Eleven förklarar utförligt hur man arbetar med hänsyn till hållbar turism.
|
Eleven förklarar översiktligt hur man arbetar med hänsyn till hållbar turism.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem efter samråd med handledare.
|
Under arbetets gång upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och löser dem i samråd med handledare.
|
Eleven samverkar och kommunicerar med säkerhet med andra samt anpassar med säkerhet sitt språk efter situation och mottagare.
|
|
Eleven samverkar och kommunicerar med viss säkerhet med andra samt anpassar med viss säkerhet sitt språk efter situation och mottagare.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med nyanserade omdömen.
|
När arbetet är utfört utvärderar eleven sitt arbete och resultat med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|