Eleven söker med säkerhet information för att planera arbetsuppgifter.
|
|
Eleven söker med viss säkerhet information för att planera arbetsuppgifter.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat vanliga arbetsprocesser inom anläggningsbranschen, från planering till färdigt resultat.
|
Eleven beskriver utförligt vanliga arbetsprocesser inom anläggningsbranschen, från planering till färdigt resultat.
|
Eleven beskriver översiktligt vanliga arbetsprocesser inom anläggningsbranschen, från planering till färdigt resultat.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat olika material och deras egenskaper samt vanliga arbetsmetoder, verktyg och maskiner.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt olika material och deras egenskaper samt vanliga arbetsmetoder, verktyg och maskiner.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt olika material och deras egenskaper samt vanliga arbetsmetoder, verktyg och maskiner.
|
|
Eleven redogör utförligt för på vilket sätt lagar och andra bestämmelser påverkar planeringen och genomförandet av arbetet.
|
Eleven redogör översiktligt för på vilket sätt lagar och andra bestämmelser påverkar planeringen och genomförandet av arbetet.
|
Vidare redogör eleven utförligt och nyanserat för vad som är väsentligt att ta hänsyn till vid riskbedömningar.
|
Vidare redogör eleven utförligt för vad som är väsentligt att ta hänsyn till vid riskbedömningar.
|
Vidare redogör eleven översiktligt för vad som är väsentligt att ta hänsyn till vid riskbedömningar.
|
Eleven tolkar med säkerhet arbetsbeskrivningar och ritningar.
|
|
Eleven tolkar med viss säkerhet arbetsbeskrivningar och ritningar.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för vad som krävs av dokumentation och kvalitetssäkring för att säkerställa ett kvalitativt gott arbete, samt för att möjliggöra en god utvärdering.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för vad som krävs av dokumentation och kvalitetssäkring för att säkerställa ett kvalitativt gott arbete, samt för att möjliggöra en god utvärdering.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för vad som krävs av dokumentation och kvalitetssäkring för att säkerställa ett kvalitativt gott arbete, samt för att möjliggöra en god utvärdering.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat på vilket sätt olika typer av drift, underhåll, renovering, rivning och återvinning av anläggningar påverkar en hållbar utveckling.
|
Eleven beskriver utförligt på vilket sätt olika typer av drift, underhåll, renovering, rivning och återvinning av anläggningar påverkar en hållbar utveckling.
|
Eleven beskriver översiktligt på vilket sätt olika typer av drift, underhåll, renovering, rivning och återvinning av anläggningar påverkar en hållbar utveckling.
|
Dessutom ger eleven exempel på, samt redogör utförligt och nyanserat utifrån exemplen för, hur val av metoder, material och maskiner får konsekvenser för kunder, företag, samhälle och en hållbar utveckling.
|
Dessutom ger eleven exempel på, samt redogör utförligt utifrån exemplen för, hur val av metoder, material och maskiner får konsekvenser för kunder, företag, samhälle och en hållbar utveckling.
|
Dessutom ger eleven exempel på, samt redogör översiktligt utifrån exemplen för, hur val av metoder, material och maskiner får konsekvenser för kunder, företag, samhälle och en hållbar utveckling.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för faktorer som främjar samverkan mellan yrkeskategorier och mellan kund och utförare.
|
Eleven redogör utförligt för faktorer som främjar samverkan mellan yrkeskategorier och mellan kund och utförare.
|
Eleven redogör översiktligt för faktorer som främjar samverkan mellan yrkeskategorier och mellan kund och utförare.
|
Dessutom ger eleven välgrundade och nyanserade exempel på hur hon eller han själv kan främja samverkan.
|
Dessutom ger eleven välgrundade exempel på hur hon eller han själv kan främja samverkan.
|
Dessutom ger eleven enkla exempel på hur hon eller han själv kan främja samverkan.
|
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat villkoren för företagande och entreprenörskap inom branschen.
|
Eleven diskuterar utförligt villkoren för företagande och entreprenörskap inom branschen.
|
Eleven diskuterar översiktligt villkoren för företagande och entreprenörskap inom branschen.
|