Eleven beskriver utförligt och nyanserat uppbyggnad, funktion och drift av tappvattensystem och avloppssystem.
|
Eleven beskriver utförligt uppbyggnad, funktion och drift av tappvattensystem och avloppssystem.
|
Eleven beskriver översiktligt uppbyggnad, funktion och drift av tappvattensystem och avloppssystem.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för de miljökrav som gäller.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för de miljökrav som gäller.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för de miljökrav som gäller.
|
|
Eleven planerar efter samråd med handledare sitt arbete.
|
Eleven planerar i samråd med handledare sitt arbete.
|
I planeringen väljer eleven med säkerhet någon vanligt förekommande arbetsmetod och teknik samt motiverar sina val.
|
|
I planeringen väljer eleven med viss säkerhet någon vanligt förekommande arbetsmetod och teknik.
|
|
Eleven utför efter samråd med handledare arbetet utifrån ritningar, andra handlingar samt lagar och andra bestämmelser, med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven utför i samråd med handledare arbetet utifrån ritningar, andra handlingar samt lagar och andra bestämmelser, med ett resultat som uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet komponenter och apparater samt material och metoder för sammanfogning.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet komponenter och apparater samt material och metoder för sammanfogning.
|
Dessutom använder eleven med säkerhet verktyg och maskiner samt följer föreskrifter och anvisningar för dem.
|
|
Dessutom använder eleven med viss säkerhet verktyg och maskiner samt följer föreskrifter och anvisningar för dem.
|
Eleven ger exempel på, och redogör utförligt och nyanserat utifrån dessa för, nya och beprövade produkter och material.
|
Eleven ger exempel på, och redogör utförligt utifrån dessa för, nya och beprövade produkter och material.
|
Eleven ger exempel på, och redogör översiktligt utifrån dessa för, nya och beprövade produkter och material.
|
|
Eleven utför efter samråd med handledare reparationer, service och underhåll på system och installationer.
|
Eleven utför i samråd med handledare reparationer, service och underhåll på system och installationer.
|
|
Under arbetets gång och när arbetet är utfört gör eleven efter samråd med handledare täthetskontroller.
|
Under arbetets gång och när arbetet är utfört gör eleven i samråd med handledare täthetskontroller.
|
Eleven värderar också med nyanserade omdömen om arbetet uppfyller fastställda kvalitetskrav samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven värderar också med nyanserade omdömen om arbetet uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Eleven värderar också med enkla omdömen om arbetet uppfyller fastställda kvalitetskrav.
|
Dessutom gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av utförda åtgärder.
|
Dessutom gör eleven en noggrann dokumentation av utförda åtgärder.
|
Dessutom gör eleven en enkel dokumentation av utförda åtgärder.
|
|
|
Eleven använder skyddsutrustning, följer skyddsföreskrifter för sin egen och andras säkerhet samt arbetar ergonomiskt.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|