|
Eleven utför efter samråd med handledare mindre omfattande verkstadsarbete inom elarbete och mekanik.
|
Eleven utför i samråd med handledare mindre omfattande verkstadsarbete inom elarbete och mekanik.
|
I arbetet väljer eleven med säkerhet samt använder med mycket gott handlag den utrustning och de verktyg som är lämpliga för arbetsuppgiften i bekanta men även nya situationer.
|
I arbetet väljer eleven med viss säkerhet samt använder med gott handlag den utrustning och de verktyg som är lämpliga för arbetsuppgiften i bekanta och delvis nya situationer.
|
I arbetet väljer eleven med viss säkerhet och använder med visst handlag den utrustning och de verktyg som är lämpliga för arbetsuppgiften i bekanta situationer.
|
Resultatet av elevens arbete är gott utifrån givna kvalitets- och funktionskrav.
|
|
Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande utifrån givna kvalitets- och funktionskrav.
|
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och åtgärdar efter samråd med handledare.
|
Under arbetet upptäcker eleven eventuella problem som uppkommer och åtgärdar dem i samråd med handledare.
|
Dessutom vårdar eleven med säkerhet utrustning, maskiner och verktyg enligt instruktioner.
|
|
Dessutom vårdar eleven med viss säkerhet utrustning, maskiner och verktyg enligt instruktioner.
|
Eleven gör inför arbetet en noggrann och utförlig planering utifrån de ritningar, scheman, standarder och instruktioner som är relevanta för uppgiften.
|
Eleven gör inför arbetet en noggrann planering utifrån de ritningar, scheman, standarder och instruktioner som är relevanta för uppgiften.
|
Eleven gör inför arbetet en enkel planering utifrån de ritningar, scheman, standarder och instruktioner som är relevanta för uppgiften.
|
Eleven redogör utförligt och nyanserat för material, teknik, metoder och verktyg som använts för arbetsuppgiften och hur dessa påverkat kvalitet och resultat.
|
Eleven redogör utförligt för material, teknik, metoder och verktyg som använts för arbetsuppgiften och hur dessa påverkat kvalitet och resultat.
|
Eleven redogör översiktligt för material, teknik, metoder och verktyg som använts för arbetsuppgiften och hur dessa påverkat kvalitet och resultat.
|
Eleven redogör dessutom utförligt och nyanserat för eventuella svårigheter under arbetet samt utvärderar med nyanserade omdömen den egna arbetsinsatsen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven redogör dessutom utförligt för eventuella svårigheter under arbetet samt utvärderar med nyanserade omdömen den egna arbetsinsatsen.
|
Eleven redogör dessutom översiktligt för eventuella svårigheter under arbetet samt utvärderar med enkla omdömen den egna arbetsinsatsen.
|
Dessutom gör eleven välgrundade och nyanserade reflektioner över individens, gruppens och den samlade insatsens betydelse för arbetet.
|
Dessutom gör eleven välgrundade reflektioner över individens, gruppens och den samlade insatsens betydelse för arbetet.
|
Dessutom gör eleven enkla reflektioner över individens, gruppens och den samlade insatsens betydelse för arbetet.
|
|
Eleven utför efter samråd med handledare arbetet på ett ergonomiskt riktigt, säkert och miljömedvetet sätt och håller en god ordning och struktur på arbetsplatsen.
|
Eleven utför i samråd med handledare arbetet på ett ergonomiskt riktigt, säkert och miljömedvetet sätt och håller en god ordning och struktur på arbetsplatsen.
|
Eleven redogör på ett gott sätt för skydds- och arbetsmiljöbestämmelser och redogör utförligt och nyanserat för ämnesinnehållets betydelse för ett optimalt verkstadsarbete.
|
Eleven redogör på ett tillfredsställande sätt för skydds- och arbetsmiljöbestämmelser och redogör utförligt för ämnesinnehållets betydelse för ett optimalt verkstadsarbete.
|
Eleven redogör på ett tillfredsställande sätt för skydds- och arbetsmiljöbestämmelser och redogör översiktligt för ämnesinnehållets betydelse för ett optimalt verkstadsarbete.
|
Eleven använder med säkerhet termer och begrepp som är relevanta för området.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet termer och begrepp som är relevanta för området.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|