Eleven redogör utförligt och nyanserat för uppbyggnad, funktion och principer hos olika mättekniska system.
|
Eleven redogör utförligt för uppbyggnad, funktion och principer hos olika mättekniska system.
|
Eleven redogör översiktligt för uppbyggnad, funktion och principer hos olika mättekniska system.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för beteckningar och några mätmetoder för olika fysiska storheter och kemiska egenskaper.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för beteckningar och några mätmetoder för olika fysiska storheter och kemiska egenskaper.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för beteckningar och några mätmetoder för olika fysiska storheter och kemiska egenskaper.
|
Eleven utför efter samråd med handledare någon vanlig underhållsteknisk arbetsuppgift i en automatiserad processanläggning med ett resultat som på ett gott sätt uppfyller fastställda kvalitets- och miljökrav.
|
Eleven utför efter samråd med handledare någon vanlig underhållsteknisk arbetsuppgift i en automatiserad processanläggning med ett resultat som på ett tillfredsställande sätt uppfyller fastställda kvalitets- och miljökrav.
|
Eleven utför i samråd med handledare någon vanlig underhållsteknisk arbetsuppgift i en automatiserad processanläggning med ett resultat som på ett tillfredsställande sätt uppfyller fastställda kvalitets- och miljökrav.
|
Dessutom utför eleven i enkla automatiserade processanläggningar avancerade mätningar av fysikaliska storheter och kemiska egenskaper.
|
Dessutom utför eleven i enkla automatiserade processanläggningar mätningar av fysikaliska storheter och kemiska egenskaper.
|
Dessutom utför eleven i enkla automatiserade processanläggningar enkla mätningar av fysikaliska storheter och kemiska egenskaper.
|
|
|
Eleven arbetar på ett sätt som är säkert både för eleven själv och andra.
|
I arbetet beskriver eleven utförligt och nyanserat processens mättekniska funktioner samt löser avancerade mättekniska problem med hjälp av dokumentation, beräkningar, konfigureringar, mätinstrument och datorer.
|
I arbetet beskriver eleven utförligt processens mättekniska funktioner samt löser mättekniska problem med hjälp av dokumentation, beräkningar, konfigureringar, mätinstrument och datorer.
|
I arbetet beskriver eleven översiktligt processens mättekniska funktioner samt löser enkla mättekniska problem med hjälp av dokumentation, beräkningar, konfigureringar, mätinstrument och datorer.
|
I arbetet hanterar och vårdar eleven med mycket gott handlag material, verktyg och övrig utrustning.
|
I arbetet hanterar och vårdar eleven med gott handlag material, verktyg och övrig utrustning.
|
I arbetet hanterar och vårdar eleven med visst handlag material, verktyg och övrig utrustning.
|
Eleven beskriver utförligt och nyanserat hur standarder och föreskrifter styr val av utrustning och arbetssätt.
|
Eleven beskriver utförligt hur standarder och föreskrifter styr val av utrustning och arbetssätt.
|
Eleven beskriver översiktligt hur standarder och föreskrifter styr val av utrustning och arbetssätt.
|
Efter utfört arbete gör eleven en noggrann och utförlig dokumentation av utfört arbete.
|
Efter utfört arbete gör eleven en noggrann dokumentation av utfört arbete.
|
Efter utfört arbete gör eleven en enkel dokumentation av utfört arbete.
|
Eleven utvärderar sitt arbete med nyanserade omdömen samt ger förslag på hur arbetet kan förbättras.
|
Eleven utvärderar sitt arbete med nyanserade omdömen.
|
Eleven utvärderar sitt arbete med enkla omdömen.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|