Eleven beskriver utförligt och nyanserat de moment som leder till lackskiktets uppbyggnad och de olika produkter som används för arbetets utförande.
|
Eleven beskriver utförligt de moment som leder till lackskiktets uppbyggnad och de olika produkter som används för arbetets utförande.
|
Eleven beskriver översiktligt de moment som leder till lackskiktets uppbyggnad och de olika produkter som används för arbetets utförande.
|
Eleven beskriver också utförligt och nyanserat tillvägagångssättet för färgblandning med mix-maskin samt regler för härdplastarbete och skillnader i härd- och termoplasters egenskaper.
|
Eleven beskriver också utförligt tillvägagångssättet för färgblandning med mix-maskin samt regler för härdplastarbete och skillnader i härd- och termoplasters egenskaper.
|
Eleven beskriver också översiktligt tillvägagångssättet för färgblandning med mix-maskin samt regler för härdplastarbete och skillnader i härd- och termoplasters egenskaper.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt och nyanserat olika produkters vådlighet samt rengöringsvätskor och rengöringsmetoder.
|
Dessutom beskriver eleven utförligt olika produkters vådlighet samt rengöringsvätskor och rengöringsmetoder.
|
Dessutom beskriver eleven översiktligt olika produkters vådlighet samt rengöringsvätskor och rengöringsmetoder.
|
Eleven utför efter samråd med handledare lackeringsarbeten med sprutpistol.
|
Eleven utför efter samråd med handledare enkla lackeringsarbeten med sprutpistol.
|
Eleven utför i samråd med handledare enkla lackeringsarbeten med sprutpistol.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare demontering och montering av karosseridetaljer för utvändig lackering.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare enkel demontering och montering av karosseridetaljer för utvändig lackering.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare enkel demontering och montering av karosseridetaljer för utvändig lackering.
|
I arbetet blandar eleven, i bekanta och nya situationer, utifrån produktdatablad grundmaterial enligt anvisningar samt väljer och använder spackel och grundfärg med en- och tvåkomponents bindemedel.
|
I arbetet blandar eleven, i bekanta och delvis nya situationer, utifrån produktdatablad grundmaterial enligt anvisningar samt väljer och använder spackel och grundfärg med en- och tvåkomponents bindemedel.
|
I arbetet blandar eleven, i bekanta situationer, utifrån produktdatablad grundmaterial enligt anvisningar samt väljer och använder spackel och grundfärg med en- och tvåkomponents bindemedel.
|
Dessutom använder och vårdar eleven med säkerhet datorstödd utrustning för färgbrytning.
|
|
Dessutom använder och vårdar eleven med viss säkerhet datorstödd utrustning för färgbrytning.
|
Eleven utför efter samråd med handledare och i bekanta och nya situationer maskering för utvändig dellackering.
|
Eleven utför efter samråd med handledare och i bekanta och delvis nya situationer enkel maskering för utvändig dellackering.
|
Eleven utför i samråd med handledare och i bekanta situationer enkel maskering för utvändig dellackering.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare reparationsarbete av skadade plastdetaljer.
|
Dessutom utför eleven efter samråd med handledare enkelt reparationsarbete av skadade plastdetaljer.
|
Dessutom utför eleven i samråd med handledare enkelt reparationsarbete av skadade plastdetaljer.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet verktyg och utrustning enligt praxis.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet verktyg och utrustning enligt praxis.
|
Eleven hittar och använder med säkerhet det informationsmaterial som arbetet kräver.
|
|
Eleven hittar och använder med viss säkerhet det informationsmaterial som arbetet kräver.
|
Eleven använder med säkerhet både svenska och engelska manualer samt digitala informationssystem.
|
|
Eleven använder med viss säkerhet både svenska och engelska manualer samt digitala informationssystem.
|
|
|
Eleven tar ansvar för kundens egendom samt för lokaler och verkstadsutrustning.
|
|
|
Eleven utför arbetet med hänsyn till miljö och säkerhet samt använder skyddsutrustning enligt praxis och underhåller sin personliga skyddsutrustning.
|
|
Dessutom tar eleven hänsyn till kostnader vid åtgärd och stillestånd.
|
Dessutom tar eleven viss hänsyn till kostnader vid åtgärd och stillestånd.
|
Eleven samarbetar och medverkar till att upprätthålla och utveckla samarbetet för att nå planerade resultat samt kommunicerar med säkerhet med medarbetare och kunder.
|
Eleven samarbetar och medverkar till att upprätthålla samarbetet för att nå planerade resultat samt kommunicerar med viss säkerhet med medarbetare och kunder.
|
Eleven samarbetar för att nå planerade resultat samt kommunicerar med viss säkerhet med medarbetare och kunder.
|
I kommunikationen använder eleven med säkerhet tekniska begrepp.
|
|
I kommunikationen använder eleven med viss säkerhet tekniska begrepp.
|
Resultatet av elevens arbete är gott.
|
|
Resultatet av elevens arbete är tillfredsställande.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|