Eleven redogör utförligt och nyanserat för rasegenskaper hos olika hundraser.
|
Eleven redogör utförligt för rasegenskaper hos olika hundraser.
|
Eleven redogör översiktligt för rasegenskaper hos olika hundraser.
|
Dessutom redogör eleven utförligt och nyanserat för olika träningsmetoder för olika hundraser och användningsområden.
|
Dessutom redogör eleven utförligt för olika träningsmetoder för olika hundraser och användningsområden.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för olika träningsmetoder för olika hundraser och användningsområden.
|
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför efter samråd med handledare fostran och träning av hundar av olika raser för olika uppgifter, på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
Eleven följer arbetsinstruktioner och utför i samråd med handledare fostran och träning av hundar av olika raser för olika uppgifter, på ett ansvarsfullt, etiskt och säkert sätt.
|
I arbetet använder eleven med säkerhet olika metoder för att träna hundar mot uppsatta mål samt samspelar med säkerhet med hundar.
|
|
I arbetet använder eleven med viss säkerhet olika metoder för att träna hundar mot uppsatta mål samt samspelar med viss säkerhet med hundar.
|
Dessutom bemöter och hanterar eleven med säkerhet vanliga beteendeproblem hos hundar.
|
|
Dessutom bemöter och hanterar eleven med viss säkerhet vanliga beteendeproblem hos hundar.
|
Eleven instruerar med säkerhet hundägare och hundförare om olika träningsmoment.
|
|
Eleven instruerar med viss säkerhet hundägare och hundförare om olika träningsmoment.
|
Resultatet av arbetet är gott.
|
|
Resultatet av arbetet är tillfredsställande.
|
|
I arbetet löser eleven efter samråd med handledare de problem som uppstår.
|
I arbetet löser eleven i samråd med handledare de problem som uppstår.
|
|
|
Eleven arbetar ergonomiskt med hundar, tillhörande utrustning och vistelsemiljöer.
|
|
Dessutom redogör eleven utförligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
Dessutom redogör eleven översiktligt för och arbetar i enlighet med lagar och andra bestämmelser som gäller i aktuella situationer.
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|
|
När eleven samråder med handledare bedömer hon eller han med viss säkerhet den egna förmågan och situationens krav.
|